شكست اسپيس ايكس در بازيابي سپر حرارتي فالكون 9 پس از پرتاب موفق

۷۰ بازديد

كمپاني اسپيس ايكس روز دوشنبه راكت فالكون 9 و ماهواره حامل آن را از مقر كيپ كاناورال به فضا پرتاب كرد و پيش از تعطيلات آخر هفته ماموريت بزرگ ديگري را با موفقيت انجام داد.

ديروز (25 آذر) ساعت 7:10 شب به وقت محلي، راكت فالكون 9 اسپيس ايكس از پايگاه نيروي هوايي كيپ كاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) در ايالت فلوريدا به فضا پرتاب شد و ماهواره مخابراتي را در مدار زمين رها كرد.

پرتاب موفقيت آميز راكت فالكون 9 اسپيس ايكس

 

سي و سه دقيقه پس از پرتاب، ماهواره ارتباطي ساخت شركت بوئينگ به نام JCSAT-18 / Kacific-1 از دماغه راكت فالكون 9 جدا شد و پس از قرارگيري در مدار زمين‌ثابت (Geostationary orbit)، ماموريت با موفقيت به پايان رسيد.

قسمتي از ماهواره كه JCSAT-18 نام دارد پوشش ارتباطي را براي منطقه آسيا-اقيانوسيه فراهم خواهد كرد و بخش ديگر ماهواره با نام Kacific1، كشورهاي جنوب شرقي آسيا و جزاير اقيانوس آرام كه دسترسي كمي به اينترنت دارند را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

كمپاني اسپيس ايكس موفق شد مرحله اول راكت فالكون 9 را به كمك كشتي مهار كند ولي بازيابي سپرهاي حرارتي راكت به كمك كشتي هايي كه در اقيانوس آتلانتيك مستقر شده بودند، با موفقيت همراه نبود.

فرود موفقيت آميز بوستر راكت فالكون 9

اسپيس ايكس با انتشار توييتي اعلام كرد كه سپرهاي حرارتي راكت مذكور «با فاصله كم» از كشتي هاي  Ms. Tree و Ms. Chief عبور كردند و نتوانستند روي آنها فرود بيايند. البته اين شركت اضافه كرد كه تيم هايي را براي بازيابي سپرهاي حرارتي اعزام خواهد كرد و پس از بيرون كشيدن آنها از آب، در مورد استفاده كردن از آنها در ماموريت هاي آينده تصميم گيري خواهد كرد.

اواسط مرداد ماه امسال اسپيس ايكس موفق شد سپر حرارتي راكت فالكون 9 را به كمك كشتي با موفقيت مهار كند. ايلان ماسك، مديرعامل اسپيس ايكس در آن زمان گفت كه با هر بار سقوط سپر حرارتي به دريا اين شركت به طور تقريبي 6 ميليون دلار ضرر مي كند.

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/17/پرتاب-موفقيت-آميز-راكت-فالكون-9/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.