آرشیو تیر ماه 1399

تكنولوژي روز

انواع بك لينك چيست؟

۴۲ بازديد

يكي از فاكتورهاي رتبه بندي صفحات در گوگل شاخص شمار صفحاتي است كه به يك صفحه ويژه لينك داده اند. يعني هر چه سايت هاي اغلب به يك صفحه لينك بدهند گوگل به آن صفحه رتبه بهتري را مي دهد. گوگل اين امتياز در شاخصي به اسم PAGE RANK ذخيره مي كند. به راستي گوگل از معياري با نام پيج رنك براي محاسبه امتياز لينك‌ها استفاده مي‌كند. البته فقط فاكتور براي افزايش پيج رنك فقط شمار لينك نيست و كيفيت لينك هاي رسيده هم مهم است.
link dofollow and nofollow
دو گونه بك لينك وجود دارد كه اين دو گونه ، انواع اصلي بك لينك محسوب مي شوند. اين انواع بر اين پايه اند :
• بك لينك فالو
• بك لينك نوفالو
لينك فالو مايه افزايش پيج رنك مي شود. هنگامي كه در مطالب خود به يك صفحه بيرون از سايت خود لينك مي‌دهيد، اين لينك به شكل ذيل خواهد بود:
Example
در واقع لينك‌هاي dofollow هيچ تگ مشخص‌كننده‌اي ندارند و به‌طور پيش‌فرض تمام لينك‌هايي كه در مطالب درج مي‌كنيد، لينك‌هاي فالو خواهند بود. ساختار لينك‌هاي نوفالو يا كدهاي نوفالو به شكل پايين است:
Title link
در واقع وجه تمايز لينك nofollow و dofollow، فقط در عبارت “rel=”nofollow است و در صورت عدم به كارگيري اين عبارت، لينك شما تبديل به يك لينك فالو خواهد شد. هنگامي كه يك وب‌سايت از تگ nofollow كاربرد مي‌كند، به راستي به موتورهاي جستجو آگاهي مي‌دهد كه اين لينك نبايد در محاسبه رتبه صفحه يا PageRank در نظر گرفته شود. همچنين، اين لينك در محاسبه پيج رنك مقصد نيز بي تاثير خواهد بود.لينك فالو و نوفالو هر دو در سئو سايت تاثير گذار هستند. لينك هاي نوفالو چه بسا قابليت انتقال اعتبار را نداشته باشند ولي در رتبه بندي سايت ها كارايي مي‌گذارند.
نوفالو كردن لينك هاي خروجي در وردپرسافزونه Title and Nofollow For Links يگانه از افزونه هاي كاربردي براي همين پيشه است. بعد از نصب و فعالسازي افزونه دسته جديدي به اسم Add rel=”nofollow” to link به تقدير لينك‌دهي مطالب وردپرس اضافه مي‌شود كه با زدن تيك اين قسمت به راحتي لينك را برايتان نوفالو مي كند.

ابداع يك لپ‌تاپ تهي مغز ارزان قيمت!

۴۸ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, لپ‌تاپ
"فون‌بوك"(PhoneBook) نام يك دستگاه با شكل و شمايل لپ‌تاپ است كه در واقع پوسته‌اي از يك لپ‌تاپ است و براي اتصال گوشي‌هاي هوشمند به آن و استفاده از نمايشگر بزرگتر، اسپيكرهاي استريو، صفحه كليد و ديگر مزاياي يك لپ‌تاپ طراحي شده است. 

به گزارش ايسنا و به نقل از گيزمگ، تلفن‌هاي هوشمند امروزي ديگر كاملاً يك رايانه كوچك قدرتمند هستند و به ما امكان مي‌دهند در هر حالت دلخواه و در حال حركت به انجام بازي بپردازيم و با هم در ارتباط باشيم. اما اين قابليت حمل مي‌تواند يك مشكل هم باشد يا صفحه نمايش كوچك موبايل براي اصلاح متن‌ها يا بازي كردن و تماشاي فيلم ايده آل نباشد.

 

اكنون شركتي به نام "Anyware Technology" از يك دستگاه ارزان قيمت موسوم به "PhoneBook" رونمايي كرده است كه هر تلفن هوشمندي را به لپتاپ تبديل مي‌كند و مشكلاتي كه در بالا گفته شد را حل مي‌كند.

 

از يك نگاه "PhoneBook" مثل هر لپ‌تاپ ديگري به نظر مي‌رسد. اين دستگاه داراي يك صفحه نمايش 15.6 اينچي IPS LCD با وضوح تصوير Full HD، بلندگوهاي استريو، صفحه كليد كامل همراه با صفحه لمسي و يك باتري است كه تا هشت ساعت دوام مي‌آورد. همه اين ها در يك دستگاه باريك با رنگ‌هاي نقره‌اي يا مشكي شيك و زيبا جمع شده است.

 

اما يك لپ‌تاپ به چيزهايي كه داخلش است شناخته و ارزشگذاري مي‌شود كه در اين مورد داخل اين دستگاه هيچ چيزي نيست! بنابراين "PhoneBook" از تلفن همراه كاربر به عنوان مغز(CPU) استفاده مي‌كند.

 

كاربر به سادگي گوشي خود را از طريق درگاه USB به اين دستگاه وصل مي‌كند و بدين ترتيب به يك نمايشگر بزرگتر، بلندگوهاي بهتر و يك صفحه كليد با اندازه كامل دسترسي پيدا مي‌كند.

 

اين دستگاه با هر موبايل آيفون يا اندرويدي كار مي‌كند.

 

ضمن اينكه نمايشگر "PhoneBook" يك صفحه نمايش لمسي است و مي‌توان بازي‌هاي لمسي را به راحتي در اندازه‌اي بزرگتر انجام داد. همچنين براي كاربران سنتي، صفحه كليد و صفحه لمسي كوچك در نظر گرفته شده است، به علاوه مي‌توانيد يك موشواره را به يكي از درگاه‌هاي USB وصل كرد.

 

اين دستگاه نوشتن و اصلاح متن‌ها يا گفتگو و چت كردن با دوستان در رسانه‌هاي اجتماعي را بسيار ساده‌تر مي‌كند. در عين حال، صفحه نمايش بزرگتر و بلندگوهاي استريو باعث مي‌شوند تجربه تماشاي بهتري از فيلم‌ها داشته باشيد.

 

بازي‌هاي موبايلي در سال‌هاي اخير رو به افزايش بوده است، اما كنترل‌هاي صفحه لمسي هنوز ايده آل نيستند. "PhoneBook" مي‌تواند با دسترسي‌هايي كه ايجاد مي‌كند اين مشكل را حل كند.

 

 

علاوه بر اينها، اين دستگاه موبايل را نيز شارژ مي‌كند.

 

اما شايد بهترين قسمت آن قيمت به مراتب ارزان‌تر آن از لپ‌تاپ‌هاي موجود در بازار باشد كه با توجه به عدم وجود CPU و ديگر قطعات داخلي يك لپ‌تاپ معمولي، عادي است.

 

اين دستگاه اوايل ماه دسامبر سال 2019 آماده عرضه است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040519.html

ترسناك‌ترين موجودات بازي DEATH STRANDING

۴۷ بازديد
اخبار,اخبارتكنولوژي,ترسناك‌ترين موجودات بازي Death Stranding
يكي از توسعه دهندگان بازي Death Stranding به تازگي اعلام كرد كه شخصيت‌هاي B.T خطرناك‌ترين شخصيت‌هاي موجود در بازي هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از مدت‌ها انتظار بالاخره هيدئو كوجيما مرموزترين عنوان دنياي عناوين رايانه‌اي با نام Death Stranding را در روز گذشته وارد بازار كرد كه با استقبال نسبتا خوبي از سوي گيمرها قرار گرفت. اما بسياري از گيمرها اعلام كردن كه پس از ورود به بازي با دنياي مرموز و كشنده رو به رو مي‌شوند. در اين بازي گيمر دائما با موجوداتي كه در بازي زندگي مي‌كنند درگير خواهد شد و ورود به هر نقطه از بازي براي او خطرساز خواهد شد. مهم‌ترين و كشنده‌ترين موجوداتي كه در بازي وجود دارند B.T نام داشته و گيمر براي از بين بردن اين شخصيت بايد تلاش بسيار زيادي كند.

شركت سوني نيز با عرضه عنوان Death Stranding ويديويي از پشت صحنه و مراحل ساخت و توسعه اين بازي منتشر كرده است كه در آن يكي از توسعه دهندگان عنوان مذكور درباره طراحي شخصيت و ميزان خشونت شخصيت‌هاي B.T حرف زده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/enews407039.html

مقايسه وردپرس و جوملا

۴۳ بازديد

دروپال، وردپرس يا جوملا بهترين CMS براي طراحي سايت كدام است؟سيستم مديريت محتواي سايت (WCMS) به ابزارهايي گفته مي شود كه به قصد درج مطالب، تصاوير، پيوندها و به طور كلي مديريت سايت بهره‌گيري مي شود. اين سيستم به كاربران تازه كار دستور مي دهد الي در رابطه با زبان‌هاي برنامه‌نويسي وب يا زبان‌هاي نشانه‌گذاري، محتواي وب‌سايت خويش را به سادگي ايجاد و مديريت كنند. ولي از آنجا كه سيستم مديريت درونمايه به فرهنگ تخصصي بيچارگي دارد و از جانب ديگر بسياري از وبمسترها و مديران سايت ها فرصت كافي براي فرا گرفتن اين تخصص را ندارند، بايد به تعقيب مسير هاي آسانتر بود. 


يكي از اين مسير ها به كارگيري نرم افزارهاي از قبل ساخته است كه در ذيل گردآور سيستم مديريت محتواي سايت پيمان مي گيرند. پيشه با اين ادوات به دانش خاصي احتياج ندارد. به طوري كه حتي كسان مبتدي نيز مي توانند به راحتي از آنها كاربرد كنند. ابزارهاي از قبل ساخته انعطاف پذير هستند و مي توانند تمامي نيازهاي وبمسترها را تحت پوشش پيمان دهند. از دسته اين افزارها دروپال، وردپرس و جوملا هستند.
اين افزارها به طور رايگان در برگزيدن كاربران قرار مي گيرند و پيشه با آنها زياد ساده است. به طوري كه مي نا امكانات جديدي را به آنها اضافه كرد. در عين حال هر يك از اين ادوات نقاط ناتواني و قوت خود را دارند. در زير به رسيدگي اين ابزارها مي پردازيم.
ابزار وردپرس در طراحي سايت
سيستم مديريت محتواي وردپرس به عنوان يكي از ابزارهاي ساخت بلاگ شناخته شده است. اين آلت به انگيزه پايه نيرومند و امكانات متعددي كه دارد، در حال حاضر در طراحي سايت نيز باره بهره‌گيري قرار مي گيرد. به طوري كه هر گونه سايتي را مي طاقت با استفاده از دست موزه وردپرس راه اندازي كرد.
ودپرس داراي قالب هاي متعددي است و پلاگين ها و ويدگت هاي زيادي نيز دارد. بسياري از كاربران و طراحان سايت از ابزار وردپرس استفاده مي كنند. با استفاده از قالب ها و پلاگين هاي اين ابزار، كاربران مي توانند به راحتي وردپرس را به شبكه اجتماعي، فروم، سايت فروشگاهي و ... تبديل كنند. علاوه بر اين، دست موزه وردپرس حائز قابليت برپايي سايت هاي مولتي بلاگ و چندين سايت با به كارگيري يك پايه مي باشد. 


مزاياي به كارگيري وردپرس
از جمله مهمترين مزاياي وردپرس و جوملا مي تاب به موارد پايين اشاره كرد:
-          بسياري از تارنما ها با به كارگيري ودپرس طراحي مي شوند. برآيند اينكه مطالب آموزشي زيادي وجود دارد و مي طاقت از تجارب ديگر وبمسترها بهره‌گيري كرد.
-          پلاگين ها و قالب هاي وردپرس به چهره مجاني و غير رايگان در گزين كردن كاربران قرار مي گيرد و به آنها امكان طراحي هر گونه سايتي را مي دهد.
-          مهار پنل وردپرس كاربر پسند و ساده است كه كاربران را براي مديريت سايت كمك مي كند.
معايب ابزار ورودپرس
از جمله معايب افزار ورد پرس مي طاقت به موارد زير اشاره كرد:
-          اين ابزار براي سايت هاي ساده پسنديده نيست.
-          اگر سايت به صورت پيش فرض نصب شود، ممكن است بعدها به دشواري ها امنيتي مبتلا شود.
-          اين نرم افزار پشتيبان رسمي ندارد و برآيند اينكه برخي از دشواري ها بي جواب خواهند ماند.
ابزار جوملا در طراحي سايت
سيستم مديريت محتواي جوملا در دانشگاه هاروارد استفاده مي شود. اين سيستم نيز حائز كاربران زيادي است و براي طراحي گونه ها سايت هاي ساده و پيچيده پسنديده مي باشد. از طريق دست موزه جوملا مي تاب انواع سايت را به چهره فروشگاه اينترنتي، شبكه اجتماعي، كتابخانه، شبكه اجتماعي و .... تاسيس كرد. اين افزار داراي پلاگين، كامپوننت و امكانات جانبي متعددي است. نظر به اينكه شغل با آلت جوملا ساده است، به ادب برنامه نويسي بيچارگي ندارد و مي توان آن را در سيستم پايه نيز نصب كرد.


مزاياي دست موزه جوملا
اين آلت حائز مزاياي پايين مي باشد:
-          با استفاده از دست موزه جوملا مي نا حساب كاربري را از حساب هاي OpenID، Google و LDAP استخراج كرد.
-          ابزار جوملا حائز 7 هزار اكستنشن مي باشد.
-          از آنجا كه تعداد كاربران دست موزه جوملا بسيار هستند، مطالب آموزشي كافي براي آن هستي دارد.
 
معايب ابزار جوملا
از جمله معايب ابزار جوملا مي طاقت به موارد پايين اشاره كرد:
-          اگر چه ابزار جوملا داراي كنترل پنل قدرتمندي است، ولي كاربر پسند نيست.
-          در مقايسه با ديگر ابزارهاي طراحي سايت، قالب هاي آن ناتوان تر هستند.
-          اين آلت براي طراحي سايت هاي ساده مناسب نيست.
 
ابزار دروپال براي طراحي سايت
سيستم مديريت محتواي دروپال به عنوان يگانه از ابزارهاي مهم طراحي وب سايت مي باشد. اين آلت داراي امكانات بي تعدادي است كه طراحان را براي تاسيس وب سايت ياري مي دهد. همچنين دست موزه دروپال براي طراحي سايت هاي دروني و خارجي و همچنين برپايي محتوا مناسب است. اين آلت كاربران بي شماري دارد و داراي فروم ها و مجلس هاي متعددي مي باشد. روزانه مطالب آموزشي و مقالات زيادي در رابطه افزار دروپال منتشر مي شود كه طراحان سايت را براي به كارگيري اين افزار كمك مي كند. 


مزاياي افزار دروپال
از جمله مهمترين مزاياي افزار دروپال مي نا به موارد پايين اشاره كرد:
-          داشتن تعداد زيادي كاربر كه در نتيجه امكان نشر مطالب آموزشي و شيوه به كارگيري ابزار را تسهيل كرده است.
-          دست موزه دروپال حائز 6 هزار ماژول است كه امكان هر نوع سايتي را در اختيار كاربران پيمان مي دهد.
-          خرج هاي طراحي سايت با به كارگيري ابزار دروپال مقرون به صرفه است.
معايب آلت دروپال
-          اين دست موزه براي طراحي ساده هاي ساده پسنديده نيست.
-          از افزار دروپال نمي نا براي سايت هاي تجاري استفاده كرد. زيرا امنيت آنها كمتر است.

حذف دكمه آي جي تي وي از رابط كاربري اينستاگرام

۴۸ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, اينستاگرام
در شرايطي كه تصور مي‌شد افزوده شدن قابليت آي جي تي وي به اينستاگرام موجب بيشتر شدن ارسال ويدئو به اين شبكه اجتماعي مي‌شود، اين اتفاق رخ نداد و همين امر موجب واكنش اينستاگرام شده است. 

به گزارش  مهر به نقل از انگجت، سخنگوي فيس‌بوك كه مالك اينستاگرام نيز هست، تأييد كرده كه اين شبكه اجتماعي آيكون آي جي تي وي را از بخش بالايي رابط كاربري اصلي اينستاگرام حذف مي‌كند.

 

وي افزوده كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد تعداد بسيار اندكي از كاربران از اين دكمه استفاده مي‌كنند و معمولاً مشاهده ويدئوهاي آي جي تي وي از طريق فيد اصلي هر كاربر انجام مي‌شود. البته براي اين كار از طريق نمايه هر كاربر و اپليكيشن اختصاصي آي جي تي وي نيز اقدام مي‌شود.

 

پيش از اين برخي نگراني‌هاي ديگر نيز در مورد ميزان استقبال از آي جي تي وي وجود داشته است. يك علت اين مساله نمايش افقي ويدئوها در آي جي تي وي است كه با شيوه نمايش ساير مطالب در اينستاگرام سازگاري ندارد.

 

به نظر مي‌رسد علت اصلي استفاده اندك از آيكون آي جي تي وي اين است كه اكثر كاربران از اينستگرام براي تعامل با دوستان و آشنايان و مشاهده عكس‌هايي از زندگي روزمره آنها استفاده مي‌كنند و چندان تمايلي به مشاهده ويدئوهاي كوتاه ۵ دقيقه‌اي از اين طريق نشان نداده و براي اين كار يوتيوب را ترجيح مي‌دهند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045468.html

اپل ۸۰ ميليون آيفون ۵G مي‌فروشد!

۵۴ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,اپل
.تحليلگر ارشد محصولات اپل به تازگي برآورد و اعلام كرده است كه اين شركت قصد حداقل ۸۰ ميليون دستگاه گوشي آيفون ۵G را به فروش برساند. 

به گزارش ايسنا، مينگ چي كو، كارشناس و تحليلگر ارشد محصولات اپل به تازگي با انتشار يادداشتي پيش بيني كرده است كه اپل قصد دارد چهار مدل گوشي هوشمند آيفون مجهز به قابليت پشتيباني از شبكه ۵G معرفي و روانه بازارهاي جهاني كند و انتظار مي رود ۸۰ الي ۸۵ ميليون دستگاه از آنها را به فروش برساند.

 

بر اساس گزارش وب سايت gsmarena، وي در اين گزارش عنوان كرده است كه گوشي‌هاي هوشمند آيفون كه به قابليت پشتيباني از نسل پنجم اينترنت همراه موسوم به شبكه ۵G در ابتدا تنها در پنج بازار اصلي و كليدي اپل يعني كشورهاي ايالات متحده امريكا، كانادا، انگلستان، ژاپن و كره جنوبي عرضه و ارائه خواهد شد و كاربران كشورهاي مذكور قادر خواهند بود بسيار سريع‌تر از ساير مناطق و كشورهاي جهان به خدمات و سرويس هاي اينترنت پرسرعت متصل شده و از آن بهره مند شوند.

 

به نظر مي رسد اپل تنها در كشورهايي از جهان كه تحت پوشش سراسري شبكه ۵G قرار گرفته اند و امكان دسترسي به نسل جديد شلكه اينترنت همراه براي شهروندان آنها وجود دارد، مي خواهد گوشي هاي ۵G را عرضه كند.

 

پيشتر جف كوال، كارشناس و تحليلگر فعال در موسسه Nomura در يادداشتي برآورد و اعلام كرده بود كه اپل به احتمال زياد چهار مدل گوشي آيفون در پاييز سال ۲۰۲۰ ميلادي رونمايي خواهد كرد كه هر چهار مدل آن به قابليت پشتيباني از شبكه نسل پنجم اينترنت همراه (شبكه ۵G ) مجهز خواهند بود. وي همچنين پيش بيني كرده  بود كه آيفون ۱۲ دو دوربين اصلي دارد كه يكي از مدل هاي آن به صفحه نمايشي به اندازه ۵.۴ اينچ و ديگري ۶.۱ اينچ تجهيز شده است. در كنار آنها، دو مدل ديگر ۶.۱ اينچي و ۶.۷ اينچي ديگر نيز توسط اپل معرفي و عرضه خواهد شد تا به كاربران اجازه دهد با كيفيت بالاتري محتواي موردنظر خود را مشاهده و تماشا كنند.

 

از آنجايي كه بازارهاي جهاني موبايل در سال‌هاي گذشته با ركود بي سابقه‌اي مواجه شده است، به نظر مي‌رسد كه كارشناسان و تحليلگران فعال در حوزه فناوري پيش بيني كرده‌اند كه سهم فروش گوشي‌هاي مجهز به فناوري شبكه ۵G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ ميلادي به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ ميلادي افزايش پيدا خواهد كرد و اين بدان معناست كه آينده موفقيت‌آميز و روشني پيش روي گوشي‌هاي هوشمند مجهز به اين فناوري قرار دارد و شبكه نسل پنجم اينترنت همراه نيز در سال‌هاي آينده با پيشرفت و توسعه قابل توجهي روبرو خواهد شد.

 

 بسياري از كشورهاي جهان كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به ايالات متحده آمريكا، استراليا، كره جنوبي، ژاپن و بسياري ديگر از كشورهاي اروپايي اشاره كرد، زيرساخت‌هاي مربوط به برقراري و راه اندازي اين شبكه مخابراتي را فراهم آورده و غول‌هاي تكنولوژي و اپراتورهاي متعددي نيز در آنها تلاش مي‌كنند تا به توسعه اينترنت ۵G بپردازند و بستر كافي و لازم براي بهره‌مندي كاربران از خدمات پرسرعت اين نسل جديد از شبكه همراه و مخابراتي مهيا كنند.

 

 

از آنجا كه اخبار نسل جديد اينترنت ۵G در گوشه و كنار جهان منتشر شده و كاربران بسياري نيز در انتظار اجراي آن هستند، كشورهاي زيادي با همكاري بزرگترين اپراتورهاي اينترنت و غول‌هاي تكنولوژي در جهان درصدد برقراري اين نسل جديد از اينترنت‌اند.

 

اوايل سال ۲۰۱۲ ميلادي بود كه اتحاديه بين‌المللي مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌اي را براي توسعه تيم ارتباطات بين‌المللي موبايلي (IMT) براي افق ۲۰۲۰ و فراي آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز كرد. در نتيجه رسماً يك مسابقه جهاني براي تعيين نسل پنجم شبكه موبايل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگي ميان اپراتورهاي اينترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستيم كه هر يك بدنبال برقراري و راه‌اندازي نسل جديد و پرسرعت اينترنت ۵G در كشورهاي مختلفي همچون كره جنوبي، ژاپن، چين، ايالات متحده آمريكا، استراليا و غيره هستند و از توانايي‌ها و برنامه‌هاي خود در اين زمينه رونمايي مي‌كنند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045133.html