آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

بازاريابي چريكي يا گوريلا ماركتينگ چيست؟

۵۷ بازديد

احتمالا تاكنون نام روش‌هاي مختلفي بازاريابي را شنيده باشيد كه هر كدام در موقعيتي خاص به شغل دستگير مي‌شود. ولي نوعي از بازاريابي به اسم گوريلا ماركتينگ هستي دارد كه به آن بازاريابي چريكي يا بازاريابي پارتيزاني نيز گفته مي‌شود و هر طور كه حساب نماييم هر سه نام اين مدل بازاريابي كمي شگفت و البته نامانوس است. چه بسا اين ذهنيت در شما ايجاد شود كه اين نوع بازاريابي همانند جنگيدن است و براي رسيدن به نتايج مطلوب بايد دست به كارهاي خطرناك بزنيم.در مفهوم كلي 

بازاريابي چريكي براي شغل هاي مختلف

نام اصلي اين شيوه گوريلا ماركتينگ (Guerrilla Marketing) است كه به فارسي بازاريابي چريكي يا بازاريابي پارتيزاني نيز ترجمه شده است. امروز مي‌خواهيم اغلب در ارتباط با اين مفهوم، انواع آن و كاربردش براي كسب و كارهاي كبير و كوچك صحبت كنيم.
بازاريابي چريكي يا گوريلا ماركتينگ چيست؟هرگاه بتوانيد از استراتژي‌ها و روش‌هاي نامتعارف و عجيب كه كم و بيش تا به حال مثل آن هستي نداشته و پياده‌سازي نشده‌است، براي تبليغ محصول يا خدمت خود كاربرد كنيد، به اين طريق بازاريابي چريكي يا گوريلا ماركتينگ مي‌گويند. البته نام ديگر اين روش، بازاريابي پارتيزاني است. در اين نوع بازاريابي درواقع از جنگ‌هاي پارتيزاني الهام گرفته شده كه پارتيزان‌ها و سربازان جنگ‌هاي چريكي با روش‌هاي نامتعارف و غافل‌گير كننده مايه شكست دشمن مي‌شدند.يكي از ويژگي‌هاي بازاريابي چريكي ارزان بودن و گاهي اوقات بدون خرج بودن آن است. در اين طريق شما بيشتر روي روش‌هاي متفاوت و خلاقانه‌اي متمركز مي‌شويد كه تا به حال هستي نداشته است. استفاده از اين ترفندها مايه مي‌شود الي اثرگذاري اكثريت روي مخاطبان داشته باشيد و بتوانيد آنها را سريع‌تر متقاعد كنيد لغايت محصول شما را بخرند.
گوريلا ماركتينگ
انواع بازاريابي بازاريابي چريكيبا اينكه گوريلا ماركتينگ يكتا از زيرمجموعه‌هاي بازاريابي است، ولي خودش گونه ها مختلفي دارد كه در موقعيت‌هاي متفاوت مي‌توانيد از آنها كاربرد كنيد. در پيوستگي از گونه ها بازاريابي چريكي براي شما مي‌گوييم:
گوريلا ماركتينگ خارجي (OUTDOOR)همان‌طور كه مي‌دانيد تبليغات محيطي و تبليغاتي كه در فضاي بيرون اتمام مي‌شود بخش عمده‌اي از فضاي تبليغات را به خود اختصاص داده است. حال انگار كنيد به جاي استفاده از بيلبوردهاي مرسوم، از المان‌هاي تبليغاتي متفاوتي كاربرد كنيد كه لغايت كنون در سطح شهر هستي نداشته است. به اين روش گوريلا ماركتينگ بيگانه (outdoor) گفته مي‌شود.
گوريلا ماركتينگ دروني (INDOOR)اين گونه از بازاريابي چريكي دقيقا عكس مدل بيگانه است و اين بار در فضاهاي داخلي و بسته نظير فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، استخر، مراكز بازي، مترو، دانشگاه و… از المان‌هاي متفاوت براي تبليغات كاربرد مي‌كنيد. به اين شيوه نيز گوريلا ماركتينگ دروني (indoor) گفته مي‌شود.
گوريلا ماركتينگ در ستاد رخداد (EVENT AMBUSH)بسياري از شركت‌ها براي تبليغ محصولات و خدمات خويش در رويدادهاي مختلف از دسته نمايشگاه‌ها، همايش‌ها، رويدادهاي ورزشي يا كمپين‌هاي گوناگون كمپاني مي‌كنند. اگر اين برندها براي تبليغات خود به جاي شيوه‌هاي مرسوم نظير توزيع تراكت و بروشور سراغ روش‌هاي خلاقانه و متفاوت بروند به اين شيوه گوريلا ماركتينگ در ستاد رويداد گفته مي‌شود. گرد از نمونه‌هاي اين مدل تبليغات كه چند سال قبل براي نخستين بار جذابيت داشت، استفاده از اسكوترهاي برقي توسط يگانه از اپراتورهاي تلفن همراه ايران در نمايشگاه الكامپ و تلكام بود.
گوريلا ماركتينگ تجربي (EXPERIMENTAL)اين مدل از بازاريابي چريكي به راستي شامل تمام موارد بالا مي‌شود، با اين تفاوت كه ديگر يك سويه نيست و بين برند و مخاطب تعامل شكل مي‌گيرد و كاربران با اجراي درخواست شركت‌ها، جزئي از برنامه تبليغاتي مي‌شوند و مي‌توان آنها را مجري اصلي دانست. در اين شيوه بايد تجربه‌اي متفاوت را براي مخاطبان رقم بزنيد.
كسب و كارهاي بزرگ چگونه از بازاريابي چريكي استفاده مي‌كنند؟حالا كه با مفهوم و گونه ها گوريلا ماركتينگ آشنا شديم، زمان آن رسيده كه ببينيم اين نوع بازاريابي چه تاثير براي كسب و كارهاي بزرگ دارد و اين برندها چطور از بازاريابي چريكي كاربرد مي‌كنند. اگر كمي دقت كنيد مي‌بينيد كه احد از برنامه‌هاي اصلي كمپاني‌هاي بزرگ مي‌تواند استفاده از بازاريابي پارتيزاني است؛ چراكه از هر نظر توانايي اجراي آن را به بهترين شكل شدني دارند.اما اين گونه بازاريابي براي برندهاي كبير مي‌تواند همانند جنبش روي لبه پرتگاه باشد؛ چراكه حال كه برند آنها موقعيت خوبي در بازار دارد و كاملا شناخته شده هستند. پس اگر نتوانند ايده جذابي داشته باشند يا صحيح گوريلا ماركتينگ را پياده كنند، لطمه خواهند خورد.
كسب و كارهاي حقير چگونه از بازاريابي چريكي بهره‌گيري مي‌كنند؟گوريلا ماركتينگ با پروا به هزينه ناچيز و خلاقانه بودن مي‌تواند يگانه از بهترين گزينه‌ها براي كسب و كارهاي حقير و استارتاپ‌ها باشد. اين طريق كمك مي‌كند لغايت با خرج كمتر نسبت به ديگر روش‌هاي تبليغاتي بتوانيد بازخورد نكويي بگيريد و براي مدت‌هاي طولاني در ذهن مخاطبان بمانيد. ضمن اينكه كمك مي‌كند سرنخ‌هاي زيادي به دست بياوريد.اما بايد حواستان باشد به حقيقت ايده‌پردازي كنيد و بعد از آنها طرح‌هايي را در نظر بگيريد كه بتوانيد به خوبي آنها را اجرا كرده و مخاطبان را شگفت‌زده كنيد. البته نيم‌نگاهي هم بايد به هزينه‌ها داشته باشيد، چون كسب و كارهاي كوچك نمي‌توانند خيلي هزينه كنند و گاهي كارهاي نامتعارف هزينه زيادي مي‌طلبد.

اكشن‌كردن عكس‌هاي پرسنلي

۸۶ بازديد

يكي از كارهايي كه همه عكاسان انجام مي‌دهند چاپ عكس پرسنلي 4×3 يا 3×2 در محيط فتوشاپ است كه شايد بعد از مرحله رتوش، چيدن و تنظيم تصوير مورد نظر كنار هم و به تعداد دلخواه و بعد دور‌بري تصوير و ارسال آن براي چاپ يكي از كارهاي هر روزه آنها باشد.

در اين مطلب درباره رتوش تصاوير صحبتي نمي‌كنيم چون با توجه به نوع تصوير بايد به صورت دستي نسبت به رتوش تصوير اقدام كنيم. البته برخي روش‌هاي خودكار نيز براي رتوش وجود دارد كه ان‌شاءالله در شماره‌هاي آينده درباره آن مطالبي ارائه مي‌شود. قبل از شروع عمليات بهتر است تصوير مورد نظر را رتوش كرده و حتما در ابعاد سه در چهار با رزولوشن 300، Crop زده باشيد. براي انجام مرحله به مرحله اين كارگاه آموزشي به ترتيب زير عمل كنيد:

 

عكس‌هاي پرسنلي, پانل اكشن

1 ـ تصوير مورد نظر را در محيط فتوشاپ باز كنيد. دقت داشته باشيد در اين مرحله بهتر است تصوير ديگري در محيط فتوشاپ باز نشده باشد.

 

2ـ از پانل اكشن مطابق مطالب شماره قبل روي دكمه Create New Action كليك كنيد تا پروسه تعريف اكشن جديد آغاز شود.

 

3ـ در پنجره باز شده در قسمت Name نام مورد نظر اكشن خود را به صورت فارسي يا انگليسي وارد كنيد. در اينجا چون ما مي‌خواهيم سري سه در چهار براي چاپ تنظيم كنيم، عبارت سه در چهار را تايپ مي‌كنيم.

 

4ـ در قسمت Set مي‌توانيد مجموعه را كه مي‌خواهيد اين اكشن در آن مجموعه قرار بگيريد، انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه مي‌توانستيم قبل از ايجاد اكشن جديد، مجموعه جديدي براي ذخيره‌سازي اكشن‌هاي خود با كليك روي دكمه Create New Set با نام دلخواه ايجاد كرده و اكشن‌هاي ايجاد شده را در آن مجموعه ذخيره كنيم.

 

5ـ در صورتي كه بخواهيم اكشن مورد نظر به صورت مستقيم از صفحه‌كليد قابل فراخواني باشد، در قسمت Function دكمه مورد نظر خود را انتخاب مي‌كنيم و چنانچه قبلا آن دكمه براي اكشن ديگري استفاده شده باشد، مي‌توانيم دكمه مورد نظر با Shift يا Ctrl را تركيب كنيم.

 

6ـ چنانچه بخواهيم اكشن مورد نظر با رنگ خاصي در پانل اكشن از بقيه اكشن‌ها متمايز شود، مي‌توانيم در قسمت Color رنگ مورد نظر را انتخاب و با كليك روي Record عمل ضبط اكشن را آغاز كنيم. (دقت كنيد كه بعد از كليك روي اين دكمه هر عملي كه در محيط فتوشاپ انجام گيرد، ذخيره خواهد شد)

 

7ـ در اين مرحله ابتدا از قسمت فايل گزينه New را انتخاب مي‌كنيم تا پروژه جديدي باز شود.

 

عكس‌هاي پرسنلي, پانل اكشن

8ـ در تنظيمات پنجره ايجاد پروژه جديد، ابتدا عبارت سه در چهار را در قسمت Name وارد مي‌كنيم سپس در قسمت Preset گزينه International Paper را انتخاب كرده و در قسمت Size اندازه كاغذ را A4 و رزولوشن را 300 پيكسل بر اينچ انتخاب كرده و روي دكمه ok كليك مي‌كنيم تا پروژه جديد در ابعاد انتخاب شده ايجاد شود.

 

9ـ حال روي تب مورد نظر به تصوير قبلي كليك مي‌كنيم تا انتخاب شود و تصوير رتوش خورده خود را ببينيم.

 

10ـ در اين مرحله از مسيرMenuLayer گزينه Duplicate را انتخاب مي‌كنيم تا پنجره Duplicate Layer باز شود.

 

11ـ در پنجره باز شده در مقابل گزينه Document كليك كرده و نام پروژه جديدي كه قبلا ايجاد كرده بوديم سه در چهار را انتخاب و پنجره را تائيد مي‌كنيم تا يك كپي ازتصوير رتوش خورده ما روي پروژه جديد باز شده منتقل شود.

 

عكس‌هاي پرسنلي, پانل اكشن

12ـ حال روي تب پروژه جديد كليك مي‌كنيم تا فعال شود. اگر تا اين مرحله را بدرستي انجام داده باشيم خواهيم ديد كه يك كپي از تصوير مورد نظر ما روي پروژه جديد اضافه شده است. (در صورتي كه متوجه شويد تصوير پس از انتقال بزرگ‌تر يا كوچك‌تر به نظر مي‌رسد حتما رزولوشن پروژه جديد با رزولوشن تصوير رتوش خورده هماهنگ نبوده و با هم برابر نيست. پس بايد عمليات ضبط را متوقف و پس از رفع مغايرت رزولوشن‌هاي دو تصوير دوباره اقدام به ضبط كنيد.)

 

  بيشتر بخوانيد: آموزش "كم كردن حجم عكس"

 

13ـ حال ابزار جابه‌جايي را (با فشار دادن و نگهداشتن دكمه Ctrl) انتخاب كرده و تصوير منتقل شده را به منتهي اليه سمت چپ و بالاي پروژه خالي منتقل مي‌كنيم.

 

14ـ پس از قراردادن تصوير در محل مورد نظر همزمان با فشار دكمه Ctrl دكمه Alt را نيز فشار مي‌دهيم تا يك فلش سفيد رنگ كنار فلش سياه كرسر ماوس ظاهر شده سپس با درگ ماوس روي تصوير مورد نظر و حركت آن به سمت راست يك كپي از تصوير را در كنار آن ايجاد مي‌كنيم.

 

15ـ‌ پس از قراردادن تصوير كپي شده در موقعيت مناسب و با فاصله مناسب از تصوير اول دكمه ماوس را رها كرده و با تكرار مرحله قبل به تعداد دلخواه از تصوير مورد نظر خود كپي ايجاد مي‌كنيم و كنار هم مي‌چينيم. معمولا در اندازه كاغذ A4 در هر رديف حداكثر هفت تصوير را مي‌توانيم قرار دهيم. البته مي‌توانيد پس از چيدن رديف اول نسبت به چيدن دومين و سومين رديف نيز به همين روال اقدام كنيد.

 

16ـ در انتها قبل از ادغام لايه‌ها يك‌بار ديگر نسبت به بازبيني فواصل و چيدمان تصاوير نسبت به هم و نسبت به اندازه كاغذ اقدام مي‌كنيم.

 

17ـ در اين مرحله از مسيرMenuLayer گزينه Flatten Image را انتخاب مي‌كنيم تا لايه‌ها ادغام و به يك لايه تبديل شوند.

 

18ـ بهتر است پيش از ارسال پروژه جهت چاپ قسمت‌هاي اضافي پروژه را كه تصويري در آن قرار نداده‌ايم با ابزار Crop حذف كنيم تا حجم فايل ارسال شده براي چاپ كمتر شده و مدت زمان چاپ كاهش يابد.

 

19ـ به اين منظور با فشار دكمه C از صفحه كليد ابزار Crop را فراخواني مي‌كنيم و از منتهي‌اليه سمت راست و بالاي پروژه تا منتهي‌اليه سمت چپ و پايين آن (تا جايي كه تصوير در آن چيده شده) كادري كشيده و با زدن دكمه اينتر از صفحه‌كليد، بخش‌هاي اضافي پروژه را حذف مي‌كنيم.

 

20ـ در اين مرحله از قسمت File گزينه Print را انتخاب مي‌كنيم تا پنجره چاپ ظاهر شود. پس از انتخاب نام چاپگر مورد نظر در قسمت Positionتيك Center را برداشته و در قسمت Top و Left مقدار «صفر» را وارد كرده و گزينه Print را از قسمت پايين انتخاب مي‌كنيم.

عكس‌هاي پرسنلي, پانل اكشن

21ـ با انتخاب دكمه Stop Recording پروسه ضبط را متوقف مي‌كنيم.

 

دقت كنيد نظر به نبود امكان چاپ در لبه‌هاي كاغذ توسط بيشتر چاپگرها بهتر است به جاي هفت تصوير شش تصوير كنار هم چيده و اندازه پروژه را اندكي كوچك‌تر از اندازه عرض كاغذ Crop بزنيم تا خطاي حذف لبه‌هاي تصوير هنگام چاپ ظاهر نشود.

 

در صورتي كه مي‌خواهيد قبل از ارسال به چاپ پيش نمايش فايل خود را ديده و تائيد كنيد، پس از ضبط اكشن در پانل‌اكشن در مربع كنار مرحله چاپ كليك كنيد تا شكل كادر در آن ظاهر شود و با رسيدن به اين مرحله كادر چاپ گشوده و با تائيد شما تصوير چاپ مي‌شود.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/akshnkrdn-personal1-photos.html

پوسترهاي تبليغاتي شگفت انگيز با ايده هاي منحصر به فرد(2)

۷۴ بازديد

پوسترهاي تبليغاتي سريع ترين راه براي انتقال پيام و برقراري ارتباط با مخاطب است و اگر تبليغ از طراحي منحصر به فردي برخوردار باشد به گونه اي كه براي سايرين باشد الهام بخش باشد در اين صورت است كه يك تبليغ سودمند خواهد بود. گاهي آنها فقط جنبه تبليغ دارند اما برخي از كمپاني ها به سختي روي آن كار مي كنند تا آن تبليغ به يك ابزار تبليغاتي و قابل رقابت و موفق براي معرفي شركت شان باشد.

 

  بيشتر بخوانيد: انواع تبليغات اينترنتي 

 

براي هر كمپاني سعي در معرفي و ارائه محصولات در قالب نسخه هاي چاپي به شيوه تاثيرگذار كاري چالش برانگيز و مشكل است. يك تبليغ چاپي خنده دار با يك ايده اي خنده دار آغاز مي شود، اما بايد به اين ايده هنرمندانه روح بخشيد و آن را به يك جلوه بصري زيبا تبديل كرد. براي اينكه تبليغ تاثيرگذارتر شود بايد در آن از متن هاي جذاب در آن استفاده كرد، مثلا فلان هنرمند از اينجا ديدن كرده است و يا فلان بازيگر در اينجا غذا خورده است. در اين صورت مردم يكديگر را خبر مي كنند تا به فروشگاه شما بيايند.


تبليغ Sooruz: Wake’N’Country

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

 تبليغ Waterloo Gin: Punch

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

تبليغ مايع سفيد كننده و جرم گير Cepacol Plus: جلاد

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

تبليغ Land Rover Defender:

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

تبليغ قرص ويتامين سي Berocca: دوچرخه سواري

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

تبليغ فيلترهاي تصفيه هوا Tama Group

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

تبليغ Audi: پشتيباني

تصاوير تبليغاتي, گرافيك, تبليغات

بنياد حمايت از زنان بي خانمان Samusocial: كابوس هاي شبانه ممنوع

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/amazing-posters2-ideas.html

پوستر تبليغاتي شگفت انگيز با ايده هاي منحصر به فرد(1)

۶۵ بازديد

 

 

 

 

 

پوسترهاي تبليغاتي سريع ترين راه براي انتقال پيام و برقراري ارتباط با مخاطب است و اگر تبليغ از طراحي منحصر به فردي برخوردار باشد به گونه اي كه براي سايرين باشد الهام بخش باشد در اين صورت است كه يك تبليغ سودمند خواهد بود. گاهي آنها فقط جنبه تبليغ دارند اما برخي از كمپاني ها به سختي روي آن كار مي كنند تا آن تبليغ به يك ابزار تبليغاتي و قابل رقابت و موفق براي معرفي شركت شان باشد.

براي هر كمپاني سعي در معرفي و ارائه محصولات در قالب نسخه هاي چاپي به شيوه تاثيرگذار كاري چالش برانگيز و مشكل است. يك تبليغ چاپي خنده دار با يك ايده اي خنده دار آغاز مي شود، اما بايد به اين ايده هنرمندانه روح بخشيد و آن را به يك جلوه بصري زيبا تبديل كرد. براي اينكه تبليغ تاثيرگذارتر شود بايد در آن از متن هاي جذاب در آن استفاده كرد، مثلا فلان هنرمند از اينجا ديدن كرده است و يا فلان بازيگر در اينجا غذا خورده است. در اين صورت مردم يكديگر را خبر مي كنند تا به فروشگاه شما بيايند.

 تبليغ كره بادام زميني Yum Yum

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ شركت بيمه

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ مجله Outside

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ سرزمين بازي Playland

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ موسسه كاريابي Jobfest

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ اسپري دافع سگ و گربه

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ مكعب هاي بازي: بهترين، با جزييات ترين است

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

 

تبليغ رستوران هاي غذاي لبناني zattar w zeit

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ تلويزيون Sony

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ آموزشگاه هاي زبان كودكان Red Balloon: ماشين UK

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ تاير Goodyear

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ ضبط LG LCF8000N:

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ ؛آبجو Kalnapilis

تصاوير تبليغاتي, گرافيك

تبليغ براي تعويض گوشي هاي تلفن همراه قديمي با جديد Glyde.com


 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/amazing-posters1-ideas.html

21 اصل روانشناسي فروش

۶۵ بازديد

.اصل 1 : دو انگيزه اصلي خريد يا عدم خريد گرايش به فايده بردن و ترس از زيان كردن است.
.اصل 2 : مردم احساسي تصميم مي گيرند و بعد با كَرويز اين تصميم را توجيه مي كنند.
.اصل 3 : براي مشتري مهم نيست كه كالاي شما چيست و چه گونه است براي او مهم اين است كه كالاي شما چه كاري براي او سپريدن مي دهد.

اصل روانشناسي فروش


.اصل 4 :  فروش حرفه اي با تحليل دربايستن ها آغاز مي شود.
.اصل 5 : اشخاص به دلايل خويش از شما خريد مي كنند نه به انگيزه ها شما.
.اصل 6 : مشتري احتمالي ، تنها زماني از شما خريد مي كند كه بداند دوست او هستيد و منافعش را رعايت مي كنيد.
.اصل 7 : مشتريان معمولا روي رهنمود شما فكر نمي كنند ، به محض اينكه از دفتر يا محل پيشه مشتري بالقوه بيرون مي رويد او حتي فراموش مي كند كسي مشابه شما در اين جهان حيات مي كند.
.اصل 8 :  هرگز انتظار نداشته باشيد مشتريان به شما زنگ بزنند.
.اصل 9 :جواب نه مشتري احتمالي ، جواب رد به شخص شما نيست. پايداري اوليه در برابر فروش هم مقاومت در مساوي شما نيست.
.اصل 10 : وقتي مشتري شما را ملاقات مي كند ، اولين سوالي كه به ذهنش مي رسد اما آن را به زبان نمي آورد اين است : (( آيا به من پروا و علاقه داري؟ )) اگر در چند دقيقه اول ، به اين سوال پاسخ آري ندهيد ، مشتري به سرعت علاقه اش را براي تجارت با شما از دست مي دهد.
.اصل 11 : 80 درصد فروش ها پيش از 5 جلسه دنبال قطعي نمي شوند و تنها 10 درصد فروشندگان براي قطعي كردن فروش بيش از 5 بار تماس مي گيرند بيش از 50 درصد از فروشندگان بعد از يك بار تماس از خير فروش مي گذرند.
.اصل 12:  وقتي كسي به شما پاسخ نه مي دهد ، به شما به عنوان يك شخص پاسخ نه نمي دهد ، بلكه به توصيه يا ارائه قيمت شما جواب نه مي دهد.
.اصل 13 :  اگر جواب " نه " را شخصي تلقي كنيد به اين نتيجه مي رسيد كه احتمالا اشكالي در شما هستي دارد و يا به اين نتيجه مي قبض كه گناه به گردن فرآورده يا كمپاني شماست. وقتي اين گونه انديشه مي كنيد ، به زودي دلسرد مي شويد ، اشتياق خود را به فروش از دست مي دهيد.
.اصل 14 :  طريق ديگري كه فروشندگان مي خواهند از امكان شكست خوردن دوري كنند اين است كه به لحاظ جغرافيايي گستره فعاليت خود را وسيع مي كنند. اين فروشندگان ابتدا با يك سمت شهر تماس تلفني بر قرار مي كنند و تلفن بعدي را بعدازظهر به سمت ديگر شهر مي زنند ، اين پيشه سبب مي شود كه مدت حركت آن ها در خودرو افزايش يابد. فروشنده وانمود مي كند كه دارد شغل مي كند و اين در حالي است كه وقت را مي كشد.
.اصل 15:  وظيفه شما به عنوان يك فروشنده حرفه اي اين است كه دوستي ديگر را براي خود بخريد. بايد به مشتريان خود مقاوم كنيد كه به آنها پروا داريد و براي آنها بهترين ها را طلب كنيد.
.اصل 16 :  80 درصد تماس براي فروش ، با پاسخ نه روبه رو مي شود كه اين هزاران دليل متفاوت دارد. اين بدان معنا نيست كه اشكالي در كار فروشنده يا كالاي مورد فروش وجود دارد. اشخاص از آن جهت نه مي گويند زيرا به خريد كالاي مورد عقيده دربايستن ندارند ، آن را نمي خواهند ، نمي توانند از آن بهره‌گيري كنند ، طاقت پرداخت پولش را ندارند ، دلايل ديگري هم مي تواند در كار باشد.
.اصل17 :  در جريان يك رسيدگي كه چند سنه پيش در دانشگاه كلمبيا چهره گرفت معلوم شد كه فروشندگان روزانه يك ساعت و نصف پيشه مي كنند. چرا فروشندگان تا اين اندازه كم پيشه مي كنند؟ چرا الي اين اندازه از روبه رو شدن با مشتري طفره مي روند؟ جواب ساده اي دارد : ترس از رد شدن. ترس از رد شدن در دستور يك " ترمز " در ضمير تاب خود مستحضر است كه اشخاص را عقب نگه مي دارد.
.اصل 18 :  به جاي اينكه با ذكر خصوصيات و فوايد محصولات مشتري را كلافه كنيد ، سعي كنيد موقعيت مشتري را فهم كنيد و به اين توجه كنيد كه چگونه مي توانيد به بهترين شكل به او كمك كنيد و نيازش را بر آورده سازيد.

اپل از آيفون ۱۱ رونمايي كرد

۶۶ بازديد



 اخبار اقتصادي ,خبرهاي اقتصادي , اپل
شركت اپل از جديدترين مدل گوشي خود به نام آيفون ۱۱ رونمايي كرد. 

به گزارش ايسنا، به نقل از يورو نيوز، اين گوشي جديد كه دو دوربين دارد و قرار است با هدف شكستن قيمت و با بهاي پايه‌ ۶۹۹ دلار وارد بازار شود، در مقر شركت اپل واقع در كوپرتينو در ايالت كاليفرنياي آمريكا نمايش داده شد.

 

تيم كوك، رئيس گروه اپل در جريان مراسم رونمايي از گوشي آيفون ۱۱ گفت: آيفون‌هاي جديد پر از قابليت‌هاي كاربردي تازه هستند و طراحي نوين آنها باورنكردني است.

 

در حالي كه بازار گوشي‌هاي هوشمند هم‌اكنون در جهان به طور كلي با كاهش رشد مواجه است، آيفون نيز اخيرا در برابر رقباي خود عقب‌نشيني كرده است. گوشي آيفون ۱۱ مجهز به تراشه جديدي به نام «اي۱۳ بايونيك» است كه در مقايسه با رقباي آن، امتياز فني ويژه‌اي براي آن به شمار مي‌آيد.

 

قيمت پايه اين گوشي نيز در مقايسه با مدل‌هاي قبلي گوشي‌هاي لوكس مانند آيفون ايكس‌اس كه حدود هزار دلار بود و حتي در مقايسه با مدل ارزان‌تر قبلي يعني ايكس‌آر نيز كمتر است.

 

اپل در گوشي آيفون ۱۱ بيش از هر زمان ديگري توجه خود را بر كيفيت دوربين آن گذاشته است؛ به طوري كه در پشت آن دو دوربين وايد و خيلي وايد و روي آن يك حس‌گر تصوير براي سلفي و ويدئوي حركت آهسته وجود دارد. آيفون ۱۱ حرفه‌اي سه دوربين دارد.

 

اپل همچنين مدعي است كه طول عمر باتري گوشي جديد خود را افزايش داده و مقاومت آن در برابر آب و ضربه را نيز بالاتر برده است.

 

قيمت آيفون ۱۱ حرفه‌اي از آيفون ۱۱ معمولي بيشتر است. مدل كوچك آن به قيمت پايه ۹۹۹ دلار و مدل بزرگ به ۱۰۹۹ دلار فروخته خواهد شد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036081.html

نمايشگر اپل‌واچ ۵ هميشه بيدار است!

۷۱ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, اپل‌واچ ۵
اپل شب گذشته طي مراسمي علاوه بر رونمايي از سري جديد گوشي‌هاي آيفون از سري جديد اپل واچ‌هاي خود نيز رونمايي كرد. 

به گزارش ايسنا و به نقل از ديلي ميل، قيمت اپل واچ سري ۵ نسخه جي.پي.اس ۳۹۹ دلار و نسخه شبكه سلولي(Cellular) آن ۴۹۹ دلار است.

 

قابليت‌هاي اپل واچ سري ۵ از ديگر سري هاي آن بيشتر است و بيشتر به سلامت كاربران توجه كرده است و علاوه بر اين موضوع ويژگي‌هايي براي ناوبري از جمله قطب نما داخلي نيز در آن تعبيه شده است.

 

يكي از نكاتي كه اين ساعت را متمايز مي سازد اين است كه نمايشگر اين ساعت هميشه روشن است و اين موضوع كاربران را قادر مي‌سازد كه بتوانند هميشه و در هر زماني از آن استفاده كنند.

 

در سري ۵ اپل واچ از نمايشگر پلي سيليكون و اكسيد با درجه حرارت پايين(LTPO)، درايور صفحه نمايش فوق‌العاده كم قدرت، مدار يكپارچه مديريت انرژي و حسگر جديد نور محيط براي افزايش عمر باتري آن استفاده شده است.

 

بنابر گزارش‌ها اپل واچ سري ۵ از ۲۰ سپتامبر سال جاري در فروشگاه عرضه خواهد شد. به گفته كمپاني اپل با هر بار شارژ مي‌توان تا ۱۸ ساعت از اين ساعت استفاده نمود.

 

از ويژگي‌هاي نسل جديد اپل‌واچ مي‌توان به قطب‌نماي داخلي و اپليكيشن نقشه‌ي به‌روزشده و قابليت‌هاي نظارتي بر سلامت و ايمني بدن اشاره كرد.

 

قابليت تماس بين المللي با سرويس اورژانس نيز در اين ساعت هوشمند براي كاربران فراهم شده است.

 

اين ساعت در رنگ‌هاي نقره اي، طلايي و خاكستري و در سه نوع پوشش  آلومينيومي، سراميكي و تيتانيومي موجود مي باشد.

 

با آمدن نسل جديد اپل واچ افراد مي‌توانند نسل ۳ اين ساعت‌ها را اكنون با قيمت پايين ۱۹۹ دلار خريداري كنند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036102.html