تعريف ساده شبكه‌هاي اجتماعي

۴۸ بازديد

در يك تعريف ساده شبكه‌هاي اجتماعي آن‌لاين به‌طور كلي سرويس هاي مبتني بر وب هستند كه اشخاص قادرند در آنها عقايد، علاقه‌مندي‌ها، نظرات و درونمايه مختلفي را با سايرين به اشتراك بگذارند. اين شبكه‌هاي اجتماعي چندين گونه هستند كه يكتا از مهم‌ترين آن‌ها مربوط به شبكه‌هاي اجتماعي كسب‌و‌كار مي‌شود، به كارگيري اين شبكه‌ها براي بازاريابي ديجيتالي يك از پررونق‌ترين روش‌هاي فعلي در ايران و جهان استشبكه‌هاي اجتماعي مشابه توييتر، فيسبوك و لينكداين جزو اين گردآور است. اما آن‌چه كه در ايران كارآيي اكثريت در زمينه‌ي بازاريابي دارد تلگرام و اينستاگرام استاينستاگرام با بيش از ۵۰۰ ميليون تن كاربر پركار در حال آماده يكي از ۱۰ اپليكيشن برتر دنياست. اتمام چندين تجربه‌ي كامياب در شناسايي و برندسازي سرويس مديريت شبكه هاي اجتماعي محصولات و خدمات ايراني، ظرفيت بالاي شبكه‎ ي اجتماعي اينستاگرام در ايران را اثر مي‌دهداز طرف ديگر هر چند كه در سايت رسمي تلگرام تأليف شده است كه اين برنامه يك برنامه‌ي غير بازرگاني است اما هنوز هم استفاده‌هاي متفاوت و موفقي در زمينه‌ي بازاريابي متعلق به مي‌شود. بيشترين كاربران تلگرام در دنيا را ايراني‌ها برپايي مي‌دهند

مروري بر تمام محصولاتي كه اپل احتمالا امسال روانه بازار كند

۳۸ بازديد

سال ۲۰۱۹ سالي بزرگ براي محصولات تازه اپل بود. اين كمپاني نه‌تنها توانست با زمان‌بندي عرضه سه اسمارت‌فون جديد و اپل واچ در ماه سپتامبر گذشته همگان باقي بماند، بلكه چند سورپرايز مانند آيپد لمسي جديد و يك جفت ايرپاد تازه هم در آستين داشت.

اگر شايعات حقيقت داشته باشند، امسال هم اپل قرار است به اندازه سال گذشته با دستي پر به ميدان بيايد. انتظار مي‌رود كه اين كمپاني نخستين آيفون با پشتيباني از شبكه‌هاي مخابراتي 5G را روانه بازار كند و يك ديوايس ارزان‌قيمت و مقرون به صرفه نيز براي مشتريان خود تدارك ديده.

بياييد مروري داشته باشيم بر گجت‌هاي جديدي كه انتظار مي‌رود اپل در سال ۲۰۲۰ معرفي كند.

آيپد پرو جديد با دوربين‌هاي سه‌بعدي

 

اپل برنامه دارد كه طي سال جاري ميلادي، يك آيپد پرو جديد همراه با دو سنسور دوربين و يك سنسور سه‌بعدي عرضه كند و مورد آخر، بازسازي ديجيتالي جهان پيرامون شما را امكان‌پذير خواهد كرد. گفته مي‌شود اين يكي از گام‌هاي بزرگ اپل براي به پيش راندن تكنولوژي واقعيت افزوده است كه بعد در سال ۲۰۲۱ يا ۲۰۲۲، با عرضه نخستين هدست اين شركت به تكامل مي‌رسد.

بلومبرگ و چندين خبرگزاري ديگر در گزارش‌هاي خود به سنسور تشخيص عمق سه‌بعدي در آيپد پرو جديد اشاره كرده‌اند و مينگ‌-چي كو، تحليلگر شناخته شده و قابل اتكاي شركت TF International Securities كه به پيش‌بيني دقيق اخبار مربوط به اپل شهرت دارد نيز اين موضوع را تاييد كرده.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/21/%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%a7/

ادعاي اپل در دادگاه: اقدام فورتنايت شبيه سرقت است

۴۰ بازديد

تقريبا يك هفته پيش اپيك گيمز سيستم پرداخت مستقيم را درون فورتنايت قرار داد كه باعث حذف آن از اپ استور و گوگل پلي شد. اين كمپاني به علت اين اقدام از اپل شكايت كرد و حالا اين غول آمريكايي از دادگاه درخواست كرده امكان بازگشت اين بازي به اپ استور فراهم نشود و همچنين كار اپيك را مشابه دزدي دانسته است.

اپل به اين موضوع اشاره كرده كه اپيك خود باعث ايجاد وضعيت كنوني شده و اكنون خواستار كمك فوري است. فيل شيلر اعلام كرده مديرعامل اپيك، «تيم سوئيني» در تاريخ ۱۰ تير ايميلي براي اين كمپاني ارسال كرده و در آن درخواست يك معامله ويژه تنها با اپيك را خواستار شده است.

به گفته شيلر، اين سازنده بازي از اپل درخواست كرده كه امكان دانلود بازي‌هاي آن از طريق اپليكيشن گيم استور اپيك براي كاربران iOS فراهم شود. در صورتي كه اپل با چنين موضوعي موافقت مي‌كرد، ديگر نيازي به پرداخت ۳۰ درصد كارمزد از سوي اپيك گيمز نبود. شيلر اعلام كرده:

«زماني كه اپل حاضر به تغيير بنيادي در روش كسب و كار خود براي آرام كردن اپيك نشد، اين شركت دست به يك اقدام ناگهاني و يكجانبه زد و به صورت آشكار قراردادها با اپل را نقض كرد. همچنين به صورت همزمان اين دادخواست را در اختيار دادگاه قرارداد تا بتواند اين اقدام خود را توجيه كند.»

اپيك گيمز

 

اپل اقدام اخير اپيك گيمز يعني دور زدن اپ استور و امكان خريد درون برنامه‌اي توسط بازيكنان فورتنايت را مشابه دزدي دانسته:

«گر توسعه‌دهنده مانع از پرداخت هزينه‌ها شود، مانند آن است كه يك مشتري بدون پرداخت بها محصولي را از فروشگاه اپل خارج كند كه نتيجه آن، عدم دريافت هزينه توسط اپل است.»

اين دعواي حقوقي ميان اپل و اپيك گيمز براي هر دو شركت خطرناك است. اپل در حال حاضر با پرونده انحصارطلبي دست و پنجه نرم مي‌كند و اقدام اخيرش مي‌تواند وضعيت را بدتر كند. شركت اپيك نيز با افزودن روش پرداخت مستقيم درون فورتنايت، نمي‌تواند اين بازي را توسط اپ استور در اختيار كاربران قرار دهد و همچنين امكان بروزرساني موتور آنريل نيز براي آن وجود نخواهد داشت.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/22/%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%a8%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/