انواع سئو چيست؟

۵۲ بازديد

چهار نوع اصلي از سئو يا بهينه سازي موتورهاي جستجو وجود دارد كه همه آنها به شما كمك مي كند كه در نتايج جستجو بهتر ديده شويد:
سئو كلاه سفيد (White Hat SEO)سئو كلاه سياه (Black Hat SEO)سئو كلاه خاكستري (Gray Hat SEO)سئو منفي (Negative SEO)تفاوت اين ها در زمان، هزينه، ريسك و ارزش است.
انواع سئو
سئو كلاه سياهسئو كلاه سياه شما را تندتر به جايگاه مورد نظرتان مي رساند. اين كار معمولا ارزان تر است زيرا شما در حال جنبش در مسيري بر خلاف قوانين گوگل وبمستر هستيد.
در واقع، بسياري از تاكتيك هاي كلاه شركت آوش تك سياه به طور خاص در دستورالعمل ها به عنوان كارهايي بيان شده اند كه نبايد اتمام دهيد. به همين ترتيب، آنها اين ريسك را بهمراه دارند كه وب سايت يا محتواي شما از نتايج جستجو بازداشته شود و يا زماني كه گوگل الگوريتم رتبه بندي خود را آپديت كند، رتبه شما كاهش خواهد يافت. اين نگراني كوچكي نيست. گوگل الگوريتم رتبه بندي خود را  نزديك  ۵۰۰-۶۰۰ بار در سنه آپديت مي كند. سئو كلاه سياه به سرعت ارزش بوجود مي آورد، اما خطر زيادي هستي دارد چون اين ارزش نمي تواند و نخواهد توانست پايدار بماند.

سئو كلاه سفيداز سوي ديگر، تكنيك هاي سئو كلاه سفيد به دستورالعمل هاي گوگل وبمستر متعهد هستند، اما معمولا نتيجه اخذ از آنها بيشتر درازا مي كشد و خرج اكثريت در پي خواهد داشت. ولي سئو كلاه سفيد، ريسك كمتري را به به اتفاق دارد و در طول زمان، ارزش، ماندگاري و پايداري دارد. 
بيشتر شركت هاي معتبر سئو و بازاريابي محتوا مانند:
MozSearch Engine JournalSearch Engine WatchSearch Engine LandSearch Engine Roundtablethe SEM PostStone TempleGSQIPhiladelphia-area Seer InteractiveSEMRushدر حال استفاده از سئو كلاه سفيده بوده و افزار و تكنيك هاي آن را توصيه مي كنند.
سئو كلاه خاكستريسئو كلاه خاكستري جايي در وسط است زيرا اين تاكتيكها به طور ويژه در دستوركار گوگل نيست. شما بايد در مورد اتخاذ اين گذرگاه دورانديشيدن كنيد زيرا فقط به اين دليل كه تكنيك خاصي به عنوان فريبنده و بر خلاف قوانين ناميده نشده است در رتبه بندي شما كارايي منفي نخواهد گذاشت

تصاوير ثبت شده توسط دوربين هواوي +P40 Pro قدرت زوم دوربين اين تلفن را نشان مي‌دهند

۵۸ بازديد

نمونه تصاوير ثبت شده توسط دوربين تلفن هواوي +P40 Pro منتشر شد. از ابتدا تاكنون، اسمارت‌فون‌هاي پرچمدار سري هواوي P به لنز‌هاي دوربين شركت آلماني LEICA مجهز شده‌اند. اين شركت داراي سنسور‌هاي بسيار باكيفيت و قدرتمند است. گوشي‌هاي سري هواوي P40 در چند روز گذشته روانه بازار چين شدند. خانواده پرچمدار هواوي سه هندست P40 Pro ،P40 و +P40 Pro را شامل مي‌شود.

از مهم‌ترين قابليت‌هاي جالب و قابل توجه مدل +P40 Pro نيز بهره‌گيري آن از يك لنز با زوم 10 برابري اپتيكال است. البته، اين لنز توانايي زوم تركيبي 20 برابر و زوم ديجيتالي 100 برابر را هم دارد. به تازگي، تصاوير ثبت شده توسط دوربين هواوي +P40 Pro در فضاي مجازي به اشتراك گذاشته‌ شده‌اند كه قدرت زوم آن را به ما نشان مي‌دهند.

بزرگنمايي تصاوير توسط دوربين تلفن‌هاي همراه اين امكان را به افراد مي‌دهد تا از مناظري كه با چشم عادي قابل ديدن نيستند، عكس بگيرند. البته، اين بزرگنمايي نبايد وضوح تصوير را كاهش دهد و بايد كيفيت تصاوير حفظ شوند. هم‌چنين، مي‌توانيد تصاوير ثبت شده به كمك زوم اپتيكال دوربين تلفن هواوي را در اين لينك ببينيد.

اولين تصوير از مجموعه هشت تصوير ثبت شده توسط دوربين اسمارت‌فون پرچمدار هواوي يك رديف از چند ساختمان را به ما نشان مي‌دهد كه در فاصله دوري از فرد عكاس قرار دارند. اما با افزايش مقدار بزرگنمايي تصوير به كمك زوم ديجيتال 100 برابري گوشي، آثار هنري درون محوطه يك ساختمان نيز ديده مي‌شوند. پس از افزايش مقدار بزرگنمايي به نهايت عدد (100 برابر) مي‌توان مرد و زني را كه برروي يك پل ايستاده‌اند نيز مشاهده كرد.

دوربين هواوي +P40 Proزوم ديجيتالي – تصوير اول

دوربين هواوي +P40 Proزوم ديجيتالي – تصوير دومدوربين هواوي +P40 Proزوم ديجيتالي – تصوير سومدوربين هواوي +P40 Proزوم ديجيتالي – تصوير چهارمدوربين هواوي +P40 Proزوم ديجيتالي – تصوير پنجم

دوربين هواوي +P40 Proدوربين هواوي +P40 Proدوربين هواوي +P40 Pro

يك نمونه تصوير ديگر، فعال بودن زوم را تاييد مي‌‌كند و نشان مي‌دهد كه اين دوربين عملكرد مشابهي را در محيط‌هاي كم‌نور دارد. قابليت بزرگنمايي دوربين هواوي +P40 Pro از فاصله 50 متري نيز قادر به اسكن يك كد QR برروي صفحه يك تلفن ديگر در تاريكي است! هم‌چنين، براي مقايسه بهتر، يك تصوير كلاژ شده از عملكرد دوربين دو تلفن ديگر در اسكن كد QR منتشر شده است كه از كيفيت پايين آن‌ها حكايت مي‌كند.

منبع:

https://itresan.com/296521/%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-p40-pro-%d9%82%d8%af%d8%b1/

از امروز دايركت مسيج اينستاگرام به نسخه وب آن اضافه مي‌شود

۶۴ بازديد

اينستاگرام مي‌خواهد كار ارسال دايركت مسيج از طريق مرورگر را براي كاربران راحت‌تر كند. اين شركت روز جمعه اعلام كرد كه از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت شرق آمريكا، قابليت دسترسي به دايركت مسيج‌ها روي وب را براي همه كاربران ارايه مي‌كند.

اينستاگرام از ماه ژانويه امسال در حال آزمايش اين قابليت با گروه كوچكي از كاربران بوده و تغييري در آن نداده است. از زمان شروع تست آن، اينستاگرام براي شبيه‌سازي دايركت مسيج‌هاي نسخه اپليكيشن، به‌روزرساني‌هاي كوچكي مانند صفحه‌كليد ايموجي و اضافه كردن گالري براي عكس‌ها و ويديوها را در نسخه وب ايجاد كرده است.

دايركت مسيج‌هاي وب، مخصوصا براي افرادي مناسب خواهد بود كه در تمام مدت از اينستاگرام استفاده مي‌كنند؛ مانند گزارشگرها، اينفلوئنسرها و مديران شبكه‌‌هاي اجتماعي. اين افراد در طول روز مجبورند به صدها پيام پاسخ دهند و حالا از اين طريق، ارتباط امني روي پلت‌فرم خواهند داشت. ضمنا براي كاربران عادي، تايپ با صفحه‌كليد لپ‌تاپ راحت‌تر از تايپ روي صفحه‌نمايش گوشي است، بنابراين اگر آن‌ها امكان دسترسي به اينباكس خود از طريق مرورگر را داشته باشند، شايد انگيزه بيشتري براي چت در دايركت مسيج پيدا كنند.

ارايه قابليت دايركت مسيج براي نسخه وب اينستاگرام، با چشم‌انداز مارك زاكربرگ، مدير اجرايي فيس‌بوك، براي آينده شركت همخواني دارد. زاكربرگ بهار سال گذشته به نيويورك تايمز گفته بود كه سه بخش در ارتباط آنلاين بيشترين رشد را داشته‌اند: ارسال پيام‌هاي خصوصي، گروه‌ها و استوري‌ها. اينستاگرام يك سال پيش اعلام كرد كه تصميم دارد با تمركز روي رمزگذاري پيام‌ها، به سمت يك پلت‌فرم ارتباطي امن‌تر حركت كند.

زاكربرگ همچنين گفته است كه مي‌خواهد به كاربران فيس‌بوك، واتس‌اپ و اينستاگرام اجازه دهد تا صرفنظر از پلت‌فرمي كه استفاده مي‌كنند، بتوانند به همديگر پيام بدهند. اگر مرورگر بتواند امكانات بيشتري در رابطه با گفتگوهاي خصوصي كاربران در اختيارشان قرار دهد، مطمئنا نقش مهمي در ايجاد چنين سيستمي بازي خواهد كرد.

منبع:

https://itresan.com/296534/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%b3%d8%ae/

سئو سايت چيست ؟

۶۳ بازديد

SEO يا همان ” search engine optimization ” به معناي “بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو” مي باشد. سئو باعث افزايش ترافيك سايت شما مي شود. ترافيكي كه در آن هم كيفيت و هم كميت مخاطبان بالا مي رود. علاوه بر آن مايه ديده شدن كسب و كار شما بدست مخاطبان هدف مي شود. مهم اين است كه مخاطبان به صورت طبيعي به سايت شما مي آيند. اين پيشه بدون پرداخت هيچ خرج اي براي تبليغات سپريدن مي شود. قصد نمايش سايت شما در نتايج موتورهاي جستجو مي باشد. مثل گوگل ، ياهو و بينگ.
درك سئو و مفهوم آندر اين آموزش شركت آوش تك گام به گام ابتدا بايد ببينيم سئو چيست و بعد متعلق به بايد رسيدگي كنيم كه براي چه افرادي مناسب است. مهمتر متعلق به به روش درست استفاده از سئو براي گسترش كسب و كارمان را رسيدگي خواهيم كرد. نخست بايد درك كنيد كه چه كسب و كارهايي مي توانند از بهينه سازي وب سايت به نفع خويش كاربرد كنند.
مفهوم كلي بهينه سازي سايتبياييد با هم ببينيم مفهموم واقعي عبارت” بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو ” چه چيزي مي باشد. سئو سايت در عمل به گردآور اقداماتي مي گويند كه بر روي سايت ( همانند سئو تكنيكال )  و بيرون از سايت ( مثل لينك سازي ) اتمام مي دهيد . اين اقدامات به اين اميد انجام مي شوند كه باعث شوند سايت شما به نتايج بالاي موتورهاي جستجو برسد. معمولا منظور كل رسيدن به صفحه نخست و نتيجه نخست گوگل مي باشد.
سختي رسيدن به جايگاه اول براي هر صنعت متفاوت است. و طبيعتا به سررسيد و خرج متفاوت هم دربايستن دارند. در برخي از گويه ها چشم وهمچشمي كمتر است و مي نا با خرج و زمان كمتر به جايگاه هاي اول گوگل رسيد. اما بعضي ساير كاملا برعكس اين موضوع هستند. براي نمونه چشم وهمچشمي در ” خريد بليط هواپيما ” وزين است. و كسب و كارهايي كه در آن فعاليت مي كنند بايد با راهبرد هاي نيرومند با هم به چشم وهمچشمي بپردازند.
هدف سئو شفا تجربه كاربران مي باشدعليرغم آنچه در مياني مديران سايت ها جا افتاده است، سئو بيشتر درباره تجربه كاربران است الي موتورهاي جستجو ! سئو يعني فهم آنچه ملت در فضاي اينترنت به جستجوي آن هستند ! فهم پذيرش هايي كه آن ها اثناء جستجوي سوال هايشان بيچارگي دارند . كلمات و عباراتي كه براي ذكر اين سوالات كاربرد مي كنند. پرماسيدن و پي بردن اين سوژه زياد به شما كمك مي كند تا بتوانيد با افرادي كه در اينترنت به تعقيب پاسخ سوال هايشان هستند ، بستگي استوار كنيد.
پس با اين تفاسير در بحث سئو سايت ، درك مخاطب قصد يك روي سكه مي باشد. و ارائه آن به نحوي كه موتورهاي جستجو بتوانند آن را پيدا و درك كنند ، روي ساير سكه مي باشد. در اين راهنماي جامع سئو هر دو مورد را به شما تعليم خواهم داد. البته اگر به خدمات سئو احتياج داريد و نمي خواهيد در دوره هاي آموزشي شركت كنيد ، من مي توانم به طور كامل به شما كمك كنم.———
براي رسيدن به جايگاه اول گوگل چه كاري بايد انجام داد ؟همانطور كه مي دانيد در ايران و حتي عالم ، سرچ انجين گوگل جزء پرطرفدارترين موتورهاي جستجو مي باشد. اغلب ما وقتي مي خواهيم در ارتباط با موضوعي جستجو نماييم ، بلافاصله گوگل را باز مي نماييم و عبارتي كه در ذهنمان هستي دارد را در گوگل تايپ مي كنيم. پس به علت مراجعه حجم بالايي از كسان به گوگل ، بازار ابهت در آن به هستي آمده است. به اين معنا كه اگر سايت شما بتواند يكي از سوالات جستجو كننده ها را برطرف كند ، با سيل مشتري رو به رو خواهيد شد. مشتري اغلب هم مساوي است با كسب درآمد بيشتر!
به همين علت است كه همه كسب و كارها در تكاپو هستند الي به صفحه اول گوگل برسند. ولي چون شمار نتايج صفحه نخست اندك است و تنها 10 سايت را نمايش مي دهد ، بايد راهي پيدا كنيم كه به صفحه اول دستيابي پيدا كنيم. براي اين پيشه بايد گوگل را شاد نگه داريم. تا آن هم در ازاي اجرت به ما جايگاه هاي برتر را بدهد. براي اين راضي نگه داشتن علمي به اسم بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو به هستي آمده است. براي نمونه افزايش سرعت سايت يكي از معيارهاي گوگل براي برادر داشتن سايت شما مي باشد.
تاريخچه گوگل و انگيزه اشاعه آنقبل از اينكه به طور كامل درك كنيد كه سئو سايت چيست ، بيايد با هم كمي درباره تاريخچه گوگل صحبت كنيم. ببنيم به راستي Google چي هست ؟ گوگل چگونه كار مي كند ؟ ، چه چيزهايي برايش اهميت دارد؟ اين فهم و شناخت از منش آن مي تواند به شدت به موفقيت در اين راه به ما كمك كند.
تا زماني كه موضوعي را به درستي فهم نكنيد، نمي توانيد تعامل سازنده با آن برقرار كنيد.
اين ايام گوگل بالاي 80 درصد از جستجوهاي ملت دنيا را به خودش اختصاص مي دهد. مابقي جستجوها توسط موتورهاي جستجوي بينگ ، ياهو ، ياندكس ، بايدو و … اتمام مي شود. بعد منطق به ما مي گويد كه بايد روي گوگل سرمايه گذاري نماييم و سايت خود را براي آن سئو كنيم. چون بزرگترين بازار جستجو را در برگزيدن دارد.
گوگل متولد سال 1998 مي باشدگوگل حدود 21 سنه پيش بدست 2 دانشجوي دكتري دانشگاه استنفورد راه اندازي شد. در آن موعد به هيچ وجه نيرو و توانايي الان را نداشت. از همان پيش درآمد با يك صفحه ساده شروع به پيشه كرد. و هنوز هم سعي مي كند كه سادگي اوليه خودش را حفظ نمايد. اين غول جستجو بدست ” لري پيج ” و ” خلوص برين ” تاسيس شد.

۳ روش براي آن كه در واتساپ به خودتان پيام بفرستيد

۶۴ بازديد

به گزارش مشرق، واتساپ بر خلاف تلگرام چيزي تحت عنوان Saved Messages در خود ندارد. اين يعني در حالت پيش‌فرض نمي‌توانيد براي داشتن يك فضاي ذخيره‌سازي شخصي، به خودتان پيام بفرستيد. واقعا محدوديت غير منطقي و عجيبي به نظر مي‌رسد، مثل تمام محدوديت‌هايي كه سال‌هاست در اين پيام‌رسان مي‌بينيم. اما آيا راهي براي دور زدن اين محدوديت وجود دارد؟

بله، اما با دردسرهاي خاص خودش. در اين مقاله سه روش ارسال پيام به خود در واتساپ را با هم مرور مي‌كنيم تا با اين كار بتوانيد روي واتساپ به عنوان يك فضاي ذخيره‌سازي فايل و متن شخصي هم حساب باز كنيد.

روش اول: ارسال پيام از دفترچه تلفن گوشي

اين ساده‌ترين و دم‌دستي‌ترين روش ممكن است. براي اين كار بايد در دفترچه تلفن گوشي، مخاطبي به اسم خودتان بسازيد و شماره تلفن خود را در آن ذخيره كنيد. بعد از اين كار وقتي كه وارد دفترچه تلفن گوشي شده و مخاطب را جستجو مي‌كنيد، زير جايي كه اسم و شماره تلفن‌تان نوشته شده گزينه‌اي تحت عنوان - شماره تلفن Message - با يك لوگوي سبز واتساپ كنار آن مشاهده مي‌كنيد.

اشاره روي اين گزينه پنجره چتي با خودتان در واتساپ باز مي‌كند تا بتوانيد از اين به بعد پيام‌هاي شخصي‌تان را داخل آن ذخيره كنيد. ضمنا پيشنهاد مي‌كنيم با نگه داشتن انگشت روي اين چت و فشردن آيكن سوزن ته گرد، چت را در بالاي صفحه Pin كنيد كه براي دسترسي بهتر بالاتر از بقيه چت‌ها به نمايش در آيد.

روش دوم: ارسال پيام به خود در واتساپ به كمك WA.ME

اين روش نسبتا قديمي در اصل براي ارسال پيام به كساني كه در دفترچه تلفن شما قرار ندارند استفاده مي‌شود. اما براي ارسال پيام به خودتان هم مي‌توانيد از آن بهره بگيريد. براي اين كار كافيست شماره تلفن+پيش كد كشور را در لينكي به صورت https://wa.me/phonenumber جاسازي كنيد.

توجه داشته باشيد كه شماره تلفن بايد ده رقمي باشد. يعني اگر خط همراه اول داريد، نوشتن ۹۱۲ كفايت مي‌كند و نيازي به وارد كردن ۰ نداريد. ضمنا براي وارد كردن پيش كد ايران كه ۰۰۹۸ است هم فقط كافيست ۹۸ را وارد كنيد.

با اين روش هم به سادگي مي‌توانيد به خودتان پيام بفرستيد. اين روش براي مواقعي كاربرد دارد كه مشغول استفاده از واتساپ تحت وب يا واتساپ نصب شده در رايانه هستيد.

روش سوم: ارسال پيام از طريق ساخت يك گروه شخصي

اين روش نسبت به ساير روش‌ها دردسر بيشتري دارد چرا كه بايد يك نفر را بايد براي رسيدن به آن به موش آزمايشگاهي‌تان تبديل كنيد! واتساپ در حالت پيش‌فرض اجازه نمي‌دهد كه گروه ۱ نفره بسازيد. براي همين حتما بايد با مشاركت يك نفر ديگر گروه خود را بسازيد و بعدا با حذف نفر دوم، آن را به گروه يك نفره تبديل كنيد.

روش كار به اين صورت است:

در صفحه اصلي واتساپ روي آيكن سه نقطه گوشه بالا و سمت راست اشاره كرده و New Group را بزنيد.


يك نفر را از فهرست مخاطبين انتخاب كنيد. بهتر است اين فرد يكي از دوستان نزديك يا اعضاي خانواده‌تان باشد تا با دريافت نوتيفيكيشن اضافه شدن و حذف از گروه سوءتفاهمي برايش پيش نيايد.
گروه را بسازيد.


بعد از ساخت گروه، روي نوار ابزار اشاره كرده و به بخش نمايش اعضا برويد. حالا اينجا انگشت‌تان را روي نفر دوم نگه داشته و Remove را بزنيد.

كار تمام است. حالا گروهي داريد كه مي‌توانيد پيام‌هاي شخصي‌تان را براي ذخيره‌سازي در آن بفرستيد. ضمنا هميشه مي‌توانيد با اضافه كردن افراد جديد به گروه، تمام فايل‌هاي ذخيره شده را به طور يكجا با آن‌ها به اشتراك بگذاريد.

منبع:

https://www.mashreghnews.ir/news/1060340/%db%b3-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%81%d8%b1%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%af#ref=shahrekhabar

وزارت ارتباطات سامانه اتصال توانمندان به نيازمندان ايجاد مي‌كند

۶۵ بازديد

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، محمد جواد آذري جهرمي گفت: براي ايجاد «خاطره خوش» از اين شرايط سخت در ذهن مردم ايران، تلاش مي‌كنيم سامانه‌اي راه بياندازيم تا توانمندان را به نيازمندان متصل كنيم و از فرصت فضاي مجازي و دولت الكترونيكي استفاده كرده و اين لبيك فعالان حوزه فضاي مجازي به فراخوان روز گذشته رهبر معظم انقلاب است.

وي افزود: در كرونا شرايط سختي بر دوست‌داران امام رضا (ع)، بخاطر از دست رفتن درآمدها و باقي ماندن هزينه‌ها مي‌گذرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد: بسياري هستند كه حاضرند به ديگران كمك كنند اما نمي‌شناسند. موضوع تهي‌دستان نيست بلكه افرادي است كه درآمد از دست داده‌اند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4897149/%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af#ref=shahrekhabar