زوتاك از كامپيوترهاي گيمينگ Mek Mini و Mek Ultra رونمايي كرد

۸۹ بازديد

كامپيوتر گيمينگ Mek ساخت شركت زوتاك كه مدتي پيش روانه‌ي بازار شد، محصولي طويل با ضخامت نه‌چندان زياد بود و از همين‌رو برخي از كاربران نسبت به تهيه‌ي آن تمايلي نشان نمي‌دادند. اين شركت اخيرا از دو مدل جديد اين كامپيوتر با نام‌هاي Mek Mini و Mek Ultra رونمايي كرده است كه ضمن داشتن اندازه‌هاي جالب، مشخصات فني بسيار قدرتمندي دارند و مي‌توانند يكي از بهترين محصولات گيمينگ نمايشگاه CES 2019 لقب گيرند.

يكي از كامپيوترهاي جديد، Mek Mini است كه در واقع سيستمي كوچك‌جثه به‌شمار مي‌آيد و ابعادي معادل ۲۶۰.۹ در ۲۵۸.۸ در ۱۳۷.۲ ميلي‌متر دارد. اين پي‌سي مخصوص بازي حدودا ۱٬۵۰۰ دلار قيمت دارد و تاريخ عرضه‌ي آن براي اواخر سه‌ماهه‌ي نخست يا اوايل سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۱۹ تعيين شده است. 

كامپيوتر گيمينگ زوتاك مك / Zotac Mek

محصول ديگر، Mek Ultra است كه در واقع مدل قدرتمندتر و بزرگ‌جثه‌تر به‌شمار مي‌آيد و ضمن داشتن نورپردازي RGB و سيستم خنك‌كننده‌ي مايع، از مشخصات فني قدرتمندي برخودار است. كامپيوتر Mek Ultra قيمتي در حدود ۱٬۹۰۰ دلار دارد و همچون Mek Mini، در اواخر سه‌ماهه‌ي نخست يا اوايل سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۱۹ روانه‌ي بازار مي‌شود.

با نگاهي كلي به ظاهر محصولات جديد زوتاك، متوجه مي‌شويم كه Mek Mini زيبايي خاصي دارد و در نگاه اول بسيار جمع‌و‌جور و جذاب به‌نظر مي‌رسد. اما به جثه‌ي كوچكش نگاه نكنيد! اين پي‌سي داراي كارت گرافيك RTX 2070 انويديا به‌همراه پردازنده‌ي مركزي Core i7-8700 اينتل، ۱۶ گيگابايت حافظه‌ي رم ۲۶۶۶ مگاهرتز DDR4 و حافظه‌ي داخلي زياد است تا از اين طريق يكي از جذاب‌ترين انتخاب‌هاي گيمرها لقب گيرد. 

 

كامپيوتر مك ميني زوتاك همچنين تا حدي از سيستم‌ نورپردازي ويژه‌ي زوتاك موسوم به Spectra پشتيباني مي‌كند و به‌همراه يك ماوس گيمينگ و يك كيبورد مكانيكي روانه‌ي بازار مي‌شود. 

برنامه‌ي فعلي زوتاك اين است كه كامپيوتر مك ميني را در رنگ مشكي عرضه كند؛ اما اين شركت گفته است كه قصد دارد بازخوردهاي كاربران را براي ديگر رنگ‌ها دريافت كند و در صورت لزوم، اين كامپيوتر را در رنگ‌هاي جذاب ديگري نيز به‌صورت انبوه توليد و روانه‌ي بازار كند. زوتاك در غرفه‌اش در نمايشگاه سي‌ئي‌اس امسال، كامپيوتر مك ميني را در رنگ‌هاي قرمز، سفيد، سبز و كروم در معرض نمايش قرار داده بود.

كامپيوتر گيمينگ زوتاك مك / Zotac Mek

از طرف ديگر، كامپيوتر مك اولترا را داريم، محصولي كه به كارت گرافيك قدرتمند RTX 2080 Ti و پردازنده‌ي Core i9-7900X اينتل مجهز شده است و از مشخصات ديگري نظير ۳۲ گيگابايت حافظه‌ي رم و سيستم خنك‌كننده‌ي مايع بهره مي‌گيرد. اين سيستم به‌شكل گسترده‌تري از سيستم نورپردازي RGB زوتاك پشتيباني مي‌كند و در بخش‌هايي نظير جلوي دستگاه و حتي در كنار سيستم خنك‌كننده، شاهد آن هستيم.

زوتاك در طراحي محصولات جديدش سعي كرده انواع سلايق را در نظر بگيرد و محصولات را در اندازه‌هاي مختلف توليد كند. يكي از موارد جالب، بي‌شك مي‌تواند عملكرد سيستم خنك‌كننده‌ي مك ميني باشد. 

كامپيوتر گيمينگ زوتاك مك / Zotac Mek

در كنار اين‌ها اگر هنوز به مدل اوليه‌ي دستگاه كه بدنه‌اي طويل با ضخامت كمتر نسبت به اين دو مدل داشت علاقه داريد، بد نيست بدانيد كه زوتاك قصد دارد آن را با كارت گرافيك RTX به‌روزرساني و با قيمت ۱٬۸۹۹ دلار در ماه آينده عرضه كند.


منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/1/10/311561/zotac-mek-mini-mek-ultra-spec-price-ces-2019/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.