استارتاپ‌هاي آمريكايي به رانندگان و پيك‌هاي تحت قرنطينه خسارت مي‌دهند

۷۱ بازديد

ويروس كرونا اقتصاد جهان را دچار مشكل كرده و باعث خانه نشيني افراد زيادي شده است. برخي شركت‌ها به دنبال رفع مشكلات مالي كارمندان خود هستند. به تازگي اوبر و ليفت خبر از پرداخت خسارت به رانندگان تحت قرنطينه و مبتلا به كرونا داده‌اند.

چند روز پيش يكي از سناتورها نامه‌اي به برخي شركت‌ها و استارتاپ‌ها براي پشتيباني مالي از كارمندانشان ارسال كرد. در حالي كه اوبر و ليفت به رانندگان خود خسارت پرداخت مي‌كنند، «دوردش» و «اينستاكارت» اعلام كرده‌اند كه گزينه‌هاي مختلف را تحت بررسي قرار مي‌دهند.

اوبر در بيانيه‌اي اعلام كرده به تمام رانندگان و كارمندان سرويس پيك و تاكسي كه به علت شيوع كرونا حداكثر تا 14 روز قرنطينه و يا به اين ويروس مبتلا شده‌اند، خسارت پرداخت خواهد كرد. اوبر به اين موضوع اشاره كرده كه هم اكنون برخي رانندگان در تعدادي از كشورها خسارت دريافت كرده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ، رانندگان تحت قرنطينه در مكزيك و انگلستان موفق به دريافت خسارت شده‌اند.

سخنگوي ليفت نيز از تصميم اين استارتاپ براي پرداخت خسارت به رانندگان مبتلا به ويروس كرونا و يا قرنطينه شده توسط مركز بهداشت عمومي خبر داده است.

اوبر و ليفت

 

علاوه بر اوبر و ليفت، استارتاپ‌هاي ديگري مانند دوردش، اينستاكارت و پست ميتس نيز شايد چنين رويه‌اي را در پيش بگيرند. در حال حاضر جزئيات بيشتري در رابطه با راهكار آن‌ها و همچنين نحوه تامين و پرداخت خسارت منتشر نشده، اما در روزهاي آينده اطلاعات بيشتري پخش خواهد شد.

پرداخت خسارت به رانندگاني كه ترس از ابتلا به ويروس كرونا دارند، خبر خوبي است، اما اين خسارت نمي‌تواند نگراني مالي آن‌ها را برطرف كند. رانندگان و پيك‌ها در حالت عادي درآمد بالايي ندارد. با توجه به اين موضوع، هرگونه وقفه در كار مي‌تواند براي آن‌ها از نظر مالي دردسر ايجاد كند و حتي پرداخت خسارت نيز شايد نتواند چنين مشكلي را حل كند. درآمد پايين شايد باعث شود رانندگاني كه علائم ابتلا به ويروس كرونا را دارند، همچنان به كار خود ادامه دهند.

در نهايت بايد گفت پرداخت خسارت به رانندگاني كه به كرونا مبتلا شده‌اند، نمي‌تواند مانع از كاهش درآمد استارتاپ‌ها و شركت‌ها به علت خانه نشيني مشتريان و عدم سفر آن‌ها به علت ترس از ابتلا به اين ويروس كشنده شود.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/09/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%be/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.