سقوط ۲۶ ميليارد دلاري بهاي ارزهاي ديجيتال در پي كاهش قيمت نفت

۵۸ بازديد

تغييرات در قيمت نفت و سقوط قيمت آن به ازاي هر بشكه، روي ارز‌هاي ديجيتالي نيز تاثير گذاشته و شاهد كاهش بي‌سابقه‌اي در ارزش آن‌ها هستيم. بر اساس گزارش‌ها، ارزش كلي رمزارزها با ۲۶.۴۳ ميليارد دلار كاهش روبرو شده است.

تغييرات و سقوط ناگهاني در ارزش ارز‌هاي ديجيتالي و به خصوص بيت كوين، بيشتر متاثر از تغييرات و نوسان قيمت نفت بوده كه به پايين‌ترين ميزان آن به ازاي هر بشكه رسيده است. دولت سعودي نقش عمده‌اي در اين كار داشته و پس از آن كه با تصميم اوپك مبني بر كاهش توليد موافقت نكرد، قيمت هر بشكه را ۳۰ درصد كاهش داد و ۳۱.۰۲ دلار در نظر گرفت تا جنگي بر سر قيمت نفت راه‌ بيندازد.

ارز‌هاي ديجيتالي

 

ارز‌هاي ديجيتالي نيز از اين قضيه بيشترين ضرر را ديدند و حتي بيت كوين به عنوان شاخص‌ترين ارز ديجيتال، ۱۰ درصد افت ارزش داشته است. علاوه بر ارز ديجيتال، بازار بورس هنگ كنگ و ژاپن نيز سقوطي را تجربه مي‌كنند. بازار بورس آمريكا نيز از آغاز روز دوشنبه با سقوط شديدي مواجه خواهد شد. البته بيت كوين تنها ارز ديجيتالي نيست كه گرفتار كاهش ارزش شده است.

ارز ديجيتال اتريوم، XRP و بيت كوين كش نيز همگي كاهش ارزش دو رقمي داشته‌اند. با اين حال با تمام كاهش‌هايي كه در اين بازار وجود داشته، ارزش كلي بيت كوين نسبت به زمان مشابه در سال قبل، ۹ درصد افزايش داشته است. همچنين تغييرات ناگهاني در ارزش ارزهاي ديجيتال نيز چندان غافلگير كننده نيست، زيرا ماهيت آن‌ها به گونه‌اي طراحي شده كه نوسان بالايي داشته باشند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/09/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%db%b2%db%b6-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.