ربات پرستار ايراني تا پايان سال از راه مي‌رسد

۶۳ بازديد
‌

در يك شركت دانش بنيان داخلي نمونه اوليه ربات پرستار تا پايان سال ساخته مي‌شود.

به گزارش مشرق،  يك شركت دانش بنيان موفق به طراحي و ساخت ربات پرستاري شده كه مي تواند كمترين ارتباط بين پرستار و بيمار را در بخش‌هاي عفوني كه ناقل بيماري هستند، مورد استفاده قرار بگيرد.

علي قره‌خاني مدير فني يك شركت دانش‌بنيان در گفتگويي با بيان اينكه در اين شركت به ساخت انواع ربات‌ها مشغول هستيم، گفت: با توجه به وضعيت كنوني و شيوع ويروس كرونا در صدد برآمديم تا رباتي را براي بيمارستان‌ها طراحي كنيم كه كمتر نياز به حضور پرستار در بخش‌ها باشد.

وي با بيان اينكه ضروري است كه كمترين تماس بين بيماران مبتلا به كرونا و پرستاران صورت بگيرد، بيان كرد: رباتي كه طراحي كرده‌ايم در بخش‌هاي بيمارستان‌هاي مبتلايان به كرونا مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ به اين صورت كه يك ربات در يك بخش حدود ۶۰ درصد اين ارتباط را قطع مي‌كند.

بيشتر بخوانيد:

توليد دوربين‌هاي حرارتي ويژه غربال بيماران كرونايي

به گفته مدير فني اين شركت دانش بنيان، فاز طراحي ربات پرستاري كه طراحي كرده‌ايم به اتمام رسيده و اكنون وارد فاز ساخت شده‌ايم كه تا قبل از پايان سال نمونه اول آن، مورد تست نهايي قرار مي‌گيرد.

قره خاني با بيان اينكه اين ربات داراي ريموت كنترل است، عنوان كرد: ربات پرستار مي‌تواند غذاي بيماران را ارائه كند و علائم حياتي همچون دماي بدن، ضربان قلب و اكسيژن خون را اندازه گيري كند و به پرستار بخش به صورت آنلاين اطلاعات را ارائه كند.

وي با تاكيد بر اينكه ربات پرستار باعث مراجعه كمتر پرستاران به بخش‌هاي مبتلايان به كرونا مي‌شود، بيان كرد: اين ربات قادر است كه ارتباط پرستار و بيمار را به صورت آنلاين برقرار كند و سوالات پرستاران را به بيمار و پاسخ بيمار به پرستاران را مخابره كند.

مدير فني اين شركت دانش بنيان گفت: اين ربات مي‌تواند بين ۸-۱۰ بيمار را در طول روز پشتيباني كند. همچنين ربات پرستار مي‌تواند كار ۳-۴پ رستار را انجام دهد.

قره خاني با بيان اينكه نمونه خارجي اين ربات وجود دارد ولي تاكنون نمونه داخلي آن ساخته نشده است، خاطر نشان كرد: البته كه اين ربات كامل‌تر از ربات خارجي است زيرا ربات خارجي تنها غذا را تحويل مي‌دهد ولي اين رباتي كه طراحي كرده‌ايم علاوه بر ارائه غذا و دارو به بيمار، امكان اندازه گيري علائم حياتي را دارد.

وي با اشاره به ديگر كاربردهاي ربات پرستار بيان كرد: اين ربات علاوه بر اينكه در شرايط كرونا مورد استفاده بيمارستان‌ها قرار مي‌گيرد مي‌تواند در غير اين شرايط در بخش‌هاي عفوني نيز از آن بهره برد.

به گفته قره خاني، اين ربات داراي يك اتاق كنترل با اپراتور است كه بيماران را تحت نظر قرار بگيرد.

وي با اشاره به قراردادهاي منعقد شده براي كاربردي شدن ربات در بيمارستان‌ها گفت: در حال حاضر ۲۰ قرارداد با يكي از بيمارستان‌هاي كشور منعقد كرده‌ايم كه از اين ربات در بخش‌هاي آن مورد استفاده قرار بگيرد.

اين شركت در زمينه پزشكي، مجموعه‌اي از ربات‌هاي توانبخشي مانند بازو، مچ و پا طراحي و توليد كرده است همچنين ربات‌هاي زيادي مانند ربات كارتزين و ربات‌هاي تحقيقاتي و صنعتي نيز در اين شركت طراحي و توليد كرده است. ماموريت اصلي اين مركز توسعه فناوري الكترونيك چاپي در حوزه جوهر، تجهيزات و ماشين آلات و نيز توسعه كاربرد است.

پيش از اين نيز در اردبيل يك نمونه ربات پرستار ساخته شده بود.

منبع:

https://www.mashreghnews.ir/news/1051261/%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.