۳ روش براي آن كه در واتساپ به خودتان پيام بفرستيد

۶۵ بازديد

به گزارش مشرق، واتساپ بر خلاف تلگرام چيزي تحت عنوان Saved Messages در خود ندارد. اين يعني در حالت پيش‌فرض نمي‌توانيد براي داشتن يك فضاي ذخيره‌سازي شخصي، به خودتان پيام بفرستيد. واقعا محدوديت غير منطقي و عجيبي به نظر مي‌رسد، مثل تمام محدوديت‌هايي كه سال‌هاست در اين پيام‌رسان مي‌بينيم. اما آيا راهي براي دور زدن اين محدوديت وجود دارد؟

بله، اما با دردسرهاي خاص خودش. در اين مقاله سه روش ارسال پيام به خود در واتساپ را با هم مرور مي‌كنيم تا با اين كار بتوانيد روي واتساپ به عنوان يك فضاي ذخيره‌سازي فايل و متن شخصي هم حساب باز كنيد.

روش اول: ارسال پيام از دفترچه تلفن گوشي

اين ساده‌ترين و دم‌دستي‌ترين روش ممكن است. براي اين كار بايد در دفترچه تلفن گوشي، مخاطبي به اسم خودتان بسازيد و شماره تلفن خود را در آن ذخيره كنيد. بعد از اين كار وقتي كه وارد دفترچه تلفن گوشي شده و مخاطب را جستجو مي‌كنيد، زير جايي كه اسم و شماره تلفن‌تان نوشته شده گزينه‌اي تحت عنوان - شماره تلفن Message - با يك لوگوي سبز واتساپ كنار آن مشاهده مي‌كنيد.

اشاره روي اين گزينه پنجره چتي با خودتان در واتساپ باز مي‌كند تا بتوانيد از اين به بعد پيام‌هاي شخصي‌تان را داخل آن ذخيره كنيد. ضمنا پيشنهاد مي‌كنيم با نگه داشتن انگشت روي اين چت و فشردن آيكن سوزن ته گرد، چت را در بالاي صفحه Pin كنيد كه براي دسترسي بهتر بالاتر از بقيه چت‌ها به نمايش در آيد.

روش دوم: ارسال پيام به خود در واتساپ به كمك WA.ME

اين روش نسبتا قديمي در اصل براي ارسال پيام به كساني كه در دفترچه تلفن شما قرار ندارند استفاده مي‌شود. اما براي ارسال پيام به خودتان هم مي‌توانيد از آن بهره بگيريد. براي اين كار كافيست شماره تلفن+پيش كد كشور را در لينكي به صورت https://wa.me/phonenumber جاسازي كنيد.

توجه داشته باشيد كه شماره تلفن بايد ده رقمي باشد. يعني اگر خط همراه اول داريد، نوشتن ۹۱۲ كفايت مي‌كند و نيازي به وارد كردن ۰ نداريد. ضمنا براي وارد كردن پيش كد ايران كه ۰۰۹۸ است هم فقط كافيست ۹۸ را وارد كنيد.

با اين روش هم به سادگي مي‌توانيد به خودتان پيام بفرستيد. اين روش براي مواقعي كاربرد دارد كه مشغول استفاده از واتساپ تحت وب يا واتساپ نصب شده در رايانه هستيد.

روش سوم: ارسال پيام از طريق ساخت يك گروه شخصي

اين روش نسبت به ساير روش‌ها دردسر بيشتري دارد چرا كه بايد يك نفر را بايد براي رسيدن به آن به موش آزمايشگاهي‌تان تبديل كنيد! واتساپ در حالت پيش‌فرض اجازه نمي‌دهد كه گروه ۱ نفره بسازيد. براي همين حتما بايد با مشاركت يك نفر ديگر گروه خود را بسازيد و بعدا با حذف نفر دوم، آن را به گروه يك نفره تبديل كنيد.

روش كار به اين صورت است:

در صفحه اصلي واتساپ روي آيكن سه نقطه گوشه بالا و سمت راست اشاره كرده و New Group را بزنيد.


يك نفر را از فهرست مخاطبين انتخاب كنيد. بهتر است اين فرد يكي از دوستان نزديك يا اعضاي خانواده‌تان باشد تا با دريافت نوتيفيكيشن اضافه شدن و حذف از گروه سوءتفاهمي برايش پيش نيايد.
گروه را بسازيد.


بعد از ساخت گروه، روي نوار ابزار اشاره كرده و به بخش نمايش اعضا برويد. حالا اينجا انگشت‌تان را روي نفر دوم نگه داشته و Remove را بزنيد.

كار تمام است. حالا گروهي داريد كه مي‌توانيد پيام‌هاي شخصي‌تان را براي ذخيره‌سازي در آن بفرستيد. ضمنا هميشه مي‌توانيد با اضافه كردن افراد جديد به گروه، تمام فايل‌هاي ذخيره شده را به طور يكجا با آن‌ها به اشتراك بگذاريد.

منبع:

https://www.mashreghnews.ir/news/1060340/%db%b3-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%81%d8%b1%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%af#ref=shahrekhabar

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.