سئو سايت چيست ؟

تكنولوژي روز

سئو سايت چيست ؟

۶۴ بازديد

SEO يا همان ” search engine optimization ” به معناي “بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو” مي باشد. سئو باعث افزايش ترافيك سايت شما مي شود. ترافيكي كه در آن هم كيفيت و هم كميت مخاطبان بالا مي رود. علاوه بر آن مايه ديده شدن كسب و كار شما بدست مخاطبان هدف مي شود. مهم اين است كه مخاطبان به صورت طبيعي به سايت شما مي آيند. اين پيشه بدون پرداخت هيچ خرج اي براي تبليغات سپريدن مي شود. قصد نمايش سايت شما در نتايج موتورهاي جستجو مي باشد. مثل گوگل ، ياهو و بينگ.
درك سئو و مفهوم آندر اين آموزش شركت آوش تك گام به گام ابتدا بايد ببينيم سئو چيست و بعد متعلق به بايد رسيدگي كنيم كه براي چه افرادي مناسب است. مهمتر متعلق به به روش درست استفاده از سئو براي گسترش كسب و كارمان را رسيدگي خواهيم كرد. نخست بايد درك كنيد كه چه كسب و كارهايي مي توانند از بهينه سازي وب سايت به نفع خويش كاربرد كنند.
مفهوم كلي بهينه سازي سايتبياييد با هم ببينيم مفهموم واقعي عبارت” بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو ” چه چيزي مي باشد. سئو سايت در عمل به گردآور اقداماتي مي گويند كه بر روي سايت ( همانند سئو تكنيكال )  و بيرون از سايت ( مثل لينك سازي ) اتمام مي دهيد . اين اقدامات به اين اميد انجام مي شوند كه باعث شوند سايت شما به نتايج بالاي موتورهاي جستجو برسد. معمولا منظور كل رسيدن به صفحه نخست و نتيجه نخست گوگل مي باشد.
سختي رسيدن به جايگاه اول براي هر صنعت متفاوت است. و طبيعتا به سررسيد و خرج متفاوت هم دربايستن دارند. در برخي از گويه ها چشم وهمچشمي كمتر است و مي نا با خرج و زمان كمتر به جايگاه هاي اول گوگل رسيد. اما بعضي ساير كاملا برعكس اين موضوع هستند. براي نمونه چشم وهمچشمي در ” خريد بليط هواپيما ” وزين است. و كسب و كارهايي كه در آن فعاليت مي كنند بايد با راهبرد هاي نيرومند با هم به چشم وهمچشمي بپردازند.
هدف سئو شفا تجربه كاربران مي باشدعليرغم آنچه در مياني مديران سايت ها جا افتاده است، سئو بيشتر درباره تجربه كاربران است الي موتورهاي جستجو ! سئو يعني فهم آنچه ملت در فضاي اينترنت به جستجوي آن هستند ! فهم پذيرش هايي كه آن ها اثناء جستجوي سوال هايشان بيچارگي دارند . كلمات و عباراتي كه براي ذكر اين سوالات كاربرد مي كنند. پرماسيدن و پي بردن اين سوژه زياد به شما كمك مي كند تا بتوانيد با افرادي كه در اينترنت به تعقيب پاسخ سوال هايشان هستند ، بستگي استوار كنيد.
پس با اين تفاسير در بحث سئو سايت ، درك مخاطب قصد يك روي سكه مي باشد. و ارائه آن به نحوي كه موتورهاي جستجو بتوانند آن را پيدا و درك كنند ، روي ساير سكه مي باشد. در اين راهنماي جامع سئو هر دو مورد را به شما تعليم خواهم داد. البته اگر به خدمات سئو احتياج داريد و نمي خواهيد در دوره هاي آموزشي شركت كنيد ، من مي توانم به طور كامل به شما كمك كنم.———
براي رسيدن به جايگاه اول گوگل چه كاري بايد انجام داد ؟همانطور كه مي دانيد در ايران و حتي عالم ، سرچ انجين گوگل جزء پرطرفدارترين موتورهاي جستجو مي باشد. اغلب ما وقتي مي خواهيم در ارتباط با موضوعي جستجو نماييم ، بلافاصله گوگل را باز مي نماييم و عبارتي كه در ذهنمان هستي دارد را در گوگل تايپ مي كنيم. پس به علت مراجعه حجم بالايي از كسان به گوگل ، بازار ابهت در آن به هستي آمده است. به اين معنا كه اگر سايت شما بتواند يكي از سوالات جستجو كننده ها را برطرف كند ، با سيل مشتري رو به رو خواهيد شد. مشتري اغلب هم مساوي است با كسب درآمد بيشتر!
به همين علت است كه همه كسب و كارها در تكاپو هستند الي به صفحه اول گوگل برسند. ولي چون شمار نتايج صفحه نخست اندك است و تنها 10 سايت را نمايش مي دهد ، بايد راهي پيدا كنيم كه به صفحه اول دستيابي پيدا كنيم. براي اين پيشه بايد گوگل را شاد نگه داريم. تا آن هم در ازاي اجرت به ما جايگاه هاي برتر را بدهد. براي اين راضي نگه داشتن علمي به اسم بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو به هستي آمده است. براي نمونه افزايش سرعت سايت يكي از معيارهاي گوگل براي برادر داشتن سايت شما مي باشد.
تاريخچه گوگل و انگيزه اشاعه آنقبل از اينكه به طور كامل درك كنيد كه سئو سايت چيست ، بيايد با هم كمي درباره تاريخچه گوگل صحبت كنيم. ببنيم به راستي Google چي هست ؟ گوگل چگونه كار مي كند ؟ ، چه چيزهايي برايش اهميت دارد؟ اين فهم و شناخت از منش آن مي تواند به شدت به موفقيت در اين راه به ما كمك كند.
تا زماني كه موضوعي را به درستي فهم نكنيد، نمي توانيد تعامل سازنده با آن برقرار كنيد.
اين ايام گوگل بالاي 80 درصد از جستجوهاي ملت دنيا را به خودش اختصاص مي دهد. مابقي جستجوها توسط موتورهاي جستجوي بينگ ، ياهو ، ياندكس ، بايدو و … اتمام مي شود. بعد منطق به ما مي گويد كه بايد روي گوگل سرمايه گذاري نماييم و سايت خود را براي آن سئو كنيم. چون بزرگترين بازار جستجو را در برگزيدن دارد.
گوگل متولد سال 1998 مي باشدگوگل حدود 21 سنه پيش بدست 2 دانشجوي دكتري دانشگاه استنفورد راه اندازي شد. در آن موعد به هيچ وجه نيرو و توانايي الان را نداشت. از همان پيش درآمد با يك صفحه ساده شروع به پيشه كرد. و هنوز هم سعي مي كند كه سادگي اوليه خودش را حفظ نمايد. اين غول جستجو بدست ” لري پيج ” و ” خلوص برين ” تاسيس شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.