سئوي داخلي، سئوي خارجي و تفاوت‌هاي آنها در چيست؟

۵۱ بازديد

سئو و بهينه‌سازي سايت احد از موارد مديريتي بسيار مهم هر سايتي است كه مديران سايت‌هاي گوناگون آن را در اولويت پيمان مي‌دهند. در واقع سايتي كه راه‌اندازي مي‌كنيد اگر بر روي سئوي آن پيشه نكنيد نمي‌توانيد متعلق به انتظاراتي نظير كسب‌وكار موفق، درآمد و… را داشته باشيد. اين امر به قدري مهم است كه متخصصان سئو ، سايت بدون سئو را به اتومبيل بدون بنزين تشبيه مي‌كنند.
مزاياي به كارگيري ريپورتاژ آگهي بجاي تبليغات اينترنتيسايت خود را با seo پربيننده كنيدهفت قدم ساده و كارآمد براي بهينه سازي سئوسئو به تمامي اعمال و رفتارهايي گفته مي‌شود كه مديران سايت‌ها در زمينه افزايش رتبه سايت سپريدن مي‌دهند. سئو به دو تقسيم زياد مهم بخش مي‌شود كه در اين نوشتار هدف داريم به رسيدگي اين دو بخش بپردازيم.
پس از طراحي يك وب‌سايت مهم‌ترين فرمايش سئو است؛ اين فرمايش به اندازه‌اي مهم است كه تمامي مديران سايت‌ها سعي مي‌كنند رتبه‌هاي صفحه اول گوگل و به خصوص رتبه‌هاي نخست الي سوم را به مطالب خود گزين كردن دهند. جالب است بدانيد بيش از ۹۵ درصد كاربران فقط صفحه اول گوگل را رسيدگي مي‌كنند و اگر در صفحه دوم قرار داريد، بايد سعي كنيد رتبه خود را افزايش دهيد.
افزايش رتبه سايت در موتور جستجو با پروا به قوانين و الگوريتم‌هاي گوگل امكان‌پذير است! اين جمله به اين معني است كه اگر قصد كسب رتبه‌هاي نخست گوگل را داريد بايد وب‌سايت خود را با الگتوريتم‌هايي كه توسط گوگل ارائه مي‌شود سازگار كنيد! اگر بخواهيم واضح‌تر اين مسئله را ذكر نماييم بايد علاوه بر ارائه مطالب براي خوشنودي كاربران، وب‌سايت خويش را گوگل‌پسند طراحي و مديريت كنيد.
آشنايي مقدماتي با مبحث بهينه‌سازي وبسايت‌ها براي موتور‌هاي جستجوچرا بهينه‌سازي وب‌سايت براي موتور‌هاي جستجو يك فرايند مستمر استسئوي داخلي سايت(On Page SEO) و سئو بيگانه سايت(Off Page SEO)اگر بخواهيم براي سئو و بهينه‌سازي سايت دو دسته اصلي را در عقيده بگيريم، بايد آن را به دو دسته‌ي سئوي داخلي و سئوي خارجي تقسيم‌بندي كنيم. براي موتورهاي جستجو همانند گوگل هر دو اهميت يكسان و البته زيادي دارند كه بايد براي آن راهبرد منظم و دقيقي را در سايت خود پياده كنيد.


سئوي داخلي سايت(On Page SEO)سئوي دروني به همگي مواردي كه شما در سايت خود اعمال مي‌كنيد گفته مي‌شود و  فقط با عناصر دروني سايت شما بستگي دارد. بهينه بودن كدهاي سايت، استفاده از افزونه‌هاي سئو، ظاهر بصري، معماري سايت، محتواي بصري و متني و… همگي در اين تقسيم از سئو پيمان مي‌گيرند. بعد از بهينه‌ بودن كدهاي سايت شما مهم‌ترين موردي كه براي موتورهاي جستجو و رتبه‌بندي آنها اهميت دارد، محتواي با كيفيت است! دقت كنيد كه گوگل و ساير موتورهاي جستجو به كاربرپسند بودن سايت شما اهميت مي‌دهند و به راستي پيرو كاربران سايت هستند. به همين دليل شما بايد محتوا و خدماتي كه ارائه مي‌كنيد و مرحله نخست براي كاربران سودمند و حرفه‌اي باشد لغايت گوگل نيز شما را باره تاييد قرار دهد. با رضايت كاربران، معمولا گوگل نيز شما را در رتبه‌هاي برتر نتايج جستجو پيمان مي‌دهد كه البته بايد به قوانين گوگل نيز اهميت زيادي بدهيد.
اگر شما مدير يك سايت هستيد، بايد تمامي موارد در دسترس خود را به بهينه‌ترين شكل شدني برپايي كنيد. در سئوي داخلي سايت لينك‌ها مهم نيستند اما اگر مي‌خواهيد سئوي خارجي خوبي داشته باشيد، بايد آن را نيز بهينه‌سازي كنيد.
سئو بيگانه سايت(Off Page SEO)يكي ديگر از دسته‌هاي سئو كه اهميت زياد زيادي دارد، سئوي بيگانه سايت يا Off Page SEO است. اين گونه سئو به كدهاي سايت يا مطالب شما مربوط نمي‌شود اما با آن وابستگي مستقيم دارد. در اين دسته از سئو بيشتر لينك‌هاي ارائه شده مهم هستند و بايد بر روي لينك‌هاي دروني يا خارجي سايت خود تمركز كنيد. در اين تقسيم نيز موارد زيادي اهميت دارند و به ميدان مي‌آيند؛ به طور نمونه يكي از مواردي كه در اين بخش اهميت زيادي دارد، شبكه‌هاي اجتماعي و محتواي فرآوري شده شما در اين شبكه‌ها هستند. به اين موارد اصطلاحا لينك‌ بيلدينگ گفته مي‌شود كه فقط به شبكه‌هاي اجتماعي مربوط نمي‌شود.
با بك‌لينك و اهميت به كارگيري آن بيشتر آشنا شويدبه طور كلي تمامي مواردي كه در بيرون از سايت شما در حال اتمام  و به نحوي با سايت شما وابستگي داشته باشد را سئوي بيگانه مي‌گويند. اين نوع سئو نيز بي گمان به اندازه سئوي دروني سايت حائز اهميت است و نمي‌توان از اهميت آن چشم‌پوشي كرد.


اشتباهاتي كه نبايد در سئو آنها را انجام دادلينك‌دهي شركت آوش تك به سايت شدني است غير از شبكه‌هاي اجتماعي، از سايت‌هاي ديگر نيز صورت بگيرد. در اين وسط كيفيت لينك‌هاي بسيار مهم هستند و بايد بدانيد كه اگر لينك‌هايي كه به سايت شما بازگردانيدن ديتا مي‌شوند از عقيده موتورهاي جستجو بهينه و باكيفيت نباشند، روي سايت شما كارايي عكس خواهد داشت؛ يعني يك لينك بي‌كيفيت شدني است به جاي آنكه مايه افزايش رتبه سايت شما شود، مايه تفريق سايت شما شود و از طرف گوگل جريمه شويد. در مقاله ديگر به شناسايي لينك‌هاي باكيفيت و موثر در سئوي سايت خواهيم پرداخت الي با نحوه لينك‌ بيلدينگ درست سايت آشنا شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.