اپل ۸۰ ميليون آيفون ۵G مي‌فروشد!

۵۵ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,اپل
.تحليلگر ارشد محصولات اپل به تازگي برآورد و اعلام كرده است كه اين شركت قصد حداقل ۸۰ ميليون دستگاه گوشي آيفون ۵G را به فروش برساند. 

به گزارش ايسنا، مينگ چي كو، كارشناس و تحليلگر ارشد محصولات اپل به تازگي با انتشار يادداشتي پيش بيني كرده است كه اپل قصد دارد چهار مدل گوشي هوشمند آيفون مجهز به قابليت پشتيباني از شبكه ۵G معرفي و روانه بازارهاي جهاني كند و انتظار مي رود ۸۰ الي ۸۵ ميليون دستگاه از آنها را به فروش برساند.

 

بر اساس گزارش وب سايت gsmarena، وي در اين گزارش عنوان كرده است كه گوشي‌هاي هوشمند آيفون كه به قابليت پشتيباني از نسل پنجم اينترنت همراه موسوم به شبكه ۵G در ابتدا تنها در پنج بازار اصلي و كليدي اپل يعني كشورهاي ايالات متحده امريكا، كانادا، انگلستان، ژاپن و كره جنوبي عرضه و ارائه خواهد شد و كاربران كشورهاي مذكور قادر خواهند بود بسيار سريع‌تر از ساير مناطق و كشورهاي جهان به خدمات و سرويس هاي اينترنت پرسرعت متصل شده و از آن بهره مند شوند.

 

به نظر مي رسد اپل تنها در كشورهايي از جهان كه تحت پوشش سراسري شبكه ۵G قرار گرفته اند و امكان دسترسي به نسل جديد شلكه اينترنت همراه براي شهروندان آنها وجود دارد، مي خواهد گوشي هاي ۵G را عرضه كند.

 

پيشتر جف كوال، كارشناس و تحليلگر فعال در موسسه Nomura در يادداشتي برآورد و اعلام كرده بود كه اپل به احتمال زياد چهار مدل گوشي آيفون در پاييز سال ۲۰۲۰ ميلادي رونمايي خواهد كرد كه هر چهار مدل آن به قابليت پشتيباني از شبكه نسل پنجم اينترنت همراه (شبكه ۵G ) مجهز خواهند بود. وي همچنين پيش بيني كرده  بود كه آيفون ۱۲ دو دوربين اصلي دارد كه يكي از مدل هاي آن به صفحه نمايشي به اندازه ۵.۴ اينچ و ديگري ۶.۱ اينچ تجهيز شده است. در كنار آنها، دو مدل ديگر ۶.۱ اينچي و ۶.۷ اينچي ديگر نيز توسط اپل معرفي و عرضه خواهد شد تا به كاربران اجازه دهد با كيفيت بالاتري محتواي موردنظر خود را مشاهده و تماشا كنند.

 

از آنجايي كه بازارهاي جهاني موبايل در سال‌هاي گذشته با ركود بي سابقه‌اي مواجه شده است، به نظر مي‌رسد كه كارشناسان و تحليلگران فعال در حوزه فناوري پيش بيني كرده‌اند كه سهم فروش گوشي‌هاي مجهز به فناوري شبكه ۵G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ ميلادي به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ ميلادي افزايش پيدا خواهد كرد و اين بدان معناست كه آينده موفقيت‌آميز و روشني پيش روي گوشي‌هاي هوشمند مجهز به اين فناوري قرار دارد و شبكه نسل پنجم اينترنت همراه نيز در سال‌هاي آينده با پيشرفت و توسعه قابل توجهي روبرو خواهد شد.

 

 بسياري از كشورهاي جهان كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به ايالات متحده آمريكا، استراليا، كره جنوبي، ژاپن و بسياري ديگر از كشورهاي اروپايي اشاره كرد، زيرساخت‌هاي مربوط به برقراري و راه اندازي اين شبكه مخابراتي را فراهم آورده و غول‌هاي تكنولوژي و اپراتورهاي متعددي نيز در آنها تلاش مي‌كنند تا به توسعه اينترنت ۵G بپردازند و بستر كافي و لازم براي بهره‌مندي كاربران از خدمات پرسرعت اين نسل جديد از شبكه همراه و مخابراتي مهيا كنند.

 

 

از آنجا كه اخبار نسل جديد اينترنت ۵G در گوشه و كنار جهان منتشر شده و كاربران بسياري نيز در انتظار اجراي آن هستند، كشورهاي زيادي با همكاري بزرگترين اپراتورهاي اينترنت و غول‌هاي تكنولوژي در جهان درصدد برقراري اين نسل جديد از اينترنت‌اند.

 

اوايل سال ۲۰۱۲ ميلادي بود كه اتحاديه بين‌المللي مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌اي را براي توسعه تيم ارتباطات بين‌المللي موبايلي (IMT) براي افق ۲۰۲۰ و فراي آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز كرد. در نتيجه رسماً يك مسابقه جهاني براي تعيين نسل پنجم شبكه موبايل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگي ميان اپراتورهاي اينترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستيم كه هر يك بدنبال برقراري و راه‌اندازي نسل جديد و پرسرعت اينترنت ۵G در كشورهاي مختلفي همچون كره جنوبي، ژاپن، چين، ايالات متحده آمريكا، استراليا و غيره هستند و از توانايي‌ها و برنامه‌هاي خود در اين زمينه رونمايي مي‌كنند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045133.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.