مقايسه وردپرس و جوملا

۴۴ بازديد

دروپال، وردپرس يا جوملا بهترين CMS براي طراحي سايت كدام است؟سيستم مديريت محتواي سايت (WCMS) به ابزارهايي گفته مي شود كه به قصد درج مطالب، تصاوير، پيوندها و به طور كلي مديريت سايت بهره‌گيري مي شود. اين سيستم به كاربران تازه كار دستور مي دهد الي در رابطه با زبان‌هاي برنامه‌نويسي وب يا زبان‌هاي نشانه‌گذاري، محتواي وب‌سايت خويش را به سادگي ايجاد و مديريت كنند. ولي از آنجا كه سيستم مديريت درونمايه به فرهنگ تخصصي بيچارگي دارد و از جانب ديگر بسياري از وبمسترها و مديران سايت ها فرصت كافي براي فرا گرفتن اين تخصص را ندارند، بايد به تعقيب مسير هاي آسانتر بود. 


يكي از اين مسير ها به كارگيري نرم افزارهاي از قبل ساخته است كه در ذيل گردآور سيستم مديريت محتواي سايت پيمان مي گيرند. پيشه با اين ادوات به دانش خاصي احتياج ندارد. به طوري كه حتي كسان مبتدي نيز مي توانند به راحتي از آنها كاربرد كنند. ابزارهاي از قبل ساخته انعطاف پذير هستند و مي توانند تمامي نيازهاي وبمسترها را تحت پوشش پيمان دهند. از دسته اين افزارها دروپال، وردپرس و جوملا هستند.
اين افزارها به طور رايگان در برگزيدن كاربران قرار مي گيرند و پيشه با آنها زياد ساده است. به طوري كه مي نا امكانات جديدي را به آنها اضافه كرد. در عين حال هر يك از اين ادوات نقاط ناتواني و قوت خود را دارند. در زير به رسيدگي اين ابزارها مي پردازيم.
ابزار وردپرس در طراحي سايت
سيستم مديريت محتواي وردپرس به عنوان يكي از ابزارهاي ساخت بلاگ شناخته شده است. اين آلت به انگيزه پايه نيرومند و امكانات متعددي كه دارد، در حال حاضر در طراحي سايت نيز باره بهره‌گيري قرار مي گيرد. به طوري كه هر گونه سايتي را مي طاقت با استفاده از دست موزه وردپرس راه اندازي كرد.
ودپرس داراي قالب هاي متعددي است و پلاگين ها و ويدگت هاي زيادي نيز دارد. بسياري از كاربران و طراحان سايت از ابزار وردپرس استفاده مي كنند. با استفاده از قالب ها و پلاگين هاي اين ابزار، كاربران مي توانند به راحتي وردپرس را به شبكه اجتماعي، فروم، سايت فروشگاهي و ... تبديل كنند. علاوه بر اين، دست موزه وردپرس حائز قابليت برپايي سايت هاي مولتي بلاگ و چندين سايت با به كارگيري يك پايه مي باشد. 


مزاياي به كارگيري وردپرس
از جمله مهمترين مزاياي وردپرس و جوملا مي تاب به موارد پايين اشاره كرد:
-          بسياري از تارنما ها با به كارگيري ودپرس طراحي مي شوند. برآيند اينكه مطالب آموزشي زيادي وجود دارد و مي طاقت از تجارب ديگر وبمسترها بهره‌گيري كرد.
-          پلاگين ها و قالب هاي وردپرس به چهره مجاني و غير رايگان در گزين كردن كاربران قرار مي گيرد و به آنها امكان طراحي هر گونه سايتي را مي دهد.
-          مهار پنل وردپرس كاربر پسند و ساده است كه كاربران را براي مديريت سايت كمك مي كند.
معايب ابزار ورودپرس
از جمله معايب افزار ورد پرس مي طاقت به موارد زير اشاره كرد:
-          اين ابزار براي سايت هاي ساده پسنديده نيست.
-          اگر سايت به صورت پيش فرض نصب شود، ممكن است بعدها به دشواري ها امنيتي مبتلا شود.
-          اين نرم افزار پشتيبان رسمي ندارد و برآيند اينكه برخي از دشواري ها بي جواب خواهند ماند.
ابزار جوملا در طراحي سايت
سيستم مديريت محتواي جوملا در دانشگاه هاروارد استفاده مي شود. اين سيستم نيز حائز كاربران زيادي است و براي طراحي گونه ها سايت هاي ساده و پيچيده پسنديده مي باشد. از طريق دست موزه جوملا مي تاب انواع سايت را به چهره فروشگاه اينترنتي، شبكه اجتماعي، كتابخانه، شبكه اجتماعي و .... تاسيس كرد. اين افزار داراي پلاگين، كامپوننت و امكانات جانبي متعددي است. نظر به اينكه شغل با آلت جوملا ساده است، به ادب برنامه نويسي بيچارگي ندارد و مي توان آن را در سيستم پايه نيز نصب كرد.


مزاياي دست موزه جوملا
اين آلت حائز مزاياي پايين مي باشد:
-          با استفاده از دست موزه جوملا مي نا حساب كاربري را از حساب هاي OpenID، Google و LDAP استخراج كرد.
-          ابزار جوملا حائز 7 هزار اكستنشن مي باشد.
-          از آنجا كه تعداد كاربران دست موزه جوملا بسيار هستند، مطالب آموزشي كافي براي آن هستي دارد.
 
معايب ابزار جوملا
از جمله معايب ابزار جوملا مي طاقت به موارد پايين اشاره كرد:
-          اگر چه ابزار جوملا داراي كنترل پنل قدرتمندي است، ولي كاربر پسند نيست.
-          در مقايسه با ديگر ابزارهاي طراحي سايت، قالب هاي آن ناتوان تر هستند.
-          اين آلت براي طراحي سايت هاي ساده مناسب نيست.
 
ابزار دروپال براي طراحي سايت
سيستم مديريت محتواي دروپال به عنوان يگانه از ابزارهاي مهم طراحي وب سايت مي باشد. اين آلت داراي امكانات بي تعدادي است كه طراحان را براي تاسيس وب سايت ياري مي دهد. همچنين دست موزه دروپال براي طراحي سايت هاي دروني و خارجي و همچنين برپايي محتوا مناسب است. اين آلت كاربران بي شماري دارد و داراي فروم ها و مجلس هاي متعددي مي باشد. روزانه مطالب آموزشي و مقالات زيادي در رابطه افزار دروپال منتشر مي شود كه طراحان سايت را براي به كارگيري اين افزار كمك مي كند. 


مزاياي افزار دروپال
از جمله مهمترين مزاياي افزار دروپال مي نا به موارد پايين اشاره كرد:
-          داشتن تعداد زيادي كاربر كه در نتيجه امكان نشر مطالب آموزشي و شيوه به كارگيري ابزار را تسهيل كرده است.
-          دست موزه دروپال حائز 6 هزار ماژول است كه امكان هر نوع سايتي را در اختيار كاربران پيمان مي دهد.
-          خرج هاي طراحي سايت با به كارگيري ابزار دروپال مقرون به صرفه است.
معايب آلت دروپال
-          اين دست موزه براي طراحي ساده هاي ساده پسنديده نيست.
-          از افزار دروپال نمي نا براي سايت هاي تجاري استفاده كرد. زيرا امنيت آنها كمتر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.