ادعاي اپل در دادگاه: اقدام فورتنايت شبيه سرقت است

۴۱ بازديد

تقريبا يك هفته پيش اپيك گيمز سيستم پرداخت مستقيم را درون فورتنايت قرار داد كه باعث حذف آن از اپ استور و گوگل پلي شد. اين كمپاني به علت اين اقدام از اپل شكايت كرد و حالا اين غول آمريكايي از دادگاه درخواست كرده امكان بازگشت اين بازي به اپ استور فراهم نشود و همچنين كار اپيك را مشابه دزدي دانسته است.

اپل به اين موضوع اشاره كرده كه اپيك خود باعث ايجاد وضعيت كنوني شده و اكنون خواستار كمك فوري است. فيل شيلر اعلام كرده مديرعامل اپيك، «تيم سوئيني» در تاريخ ۱۰ تير ايميلي براي اين كمپاني ارسال كرده و در آن درخواست يك معامله ويژه تنها با اپيك را خواستار شده است.

به گفته شيلر، اين سازنده بازي از اپل درخواست كرده كه امكان دانلود بازي‌هاي آن از طريق اپليكيشن گيم استور اپيك براي كاربران iOS فراهم شود. در صورتي كه اپل با چنين موضوعي موافقت مي‌كرد، ديگر نيازي به پرداخت ۳۰ درصد كارمزد از سوي اپيك گيمز نبود. شيلر اعلام كرده:

«زماني كه اپل حاضر به تغيير بنيادي در روش كسب و كار خود براي آرام كردن اپيك نشد، اين شركت دست به يك اقدام ناگهاني و يكجانبه زد و به صورت آشكار قراردادها با اپل را نقض كرد. همچنين به صورت همزمان اين دادخواست را در اختيار دادگاه قرارداد تا بتواند اين اقدام خود را توجيه كند.»

اپيك گيمز

 

اپل اقدام اخير اپيك گيمز يعني دور زدن اپ استور و امكان خريد درون برنامه‌اي توسط بازيكنان فورتنايت را مشابه دزدي دانسته:

«گر توسعه‌دهنده مانع از پرداخت هزينه‌ها شود، مانند آن است كه يك مشتري بدون پرداخت بها محصولي را از فروشگاه اپل خارج كند كه نتيجه آن، عدم دريافت هزينه توسط اپل است.»

اين دعواي حقوقي ميان اپل و اپيك گيمز براي هر دو شركت خطرناك است. اپل در حال حاضر با پرونده انحصارطلبي دست و پنجه نرم مي‌كند و اقدام اخيرش مي‌تواند وضعيت را بدتر كند. شركت اپيك نيز با افزودن روش پرداخت مستقيم درون فورتنايت، نمي‌تواند اين بازي را توسط اپ استور در اختيار كاربران قرار دهد و همچنين امكان بروزرساني موتور آنريل نيز براي آن وجود نخواهد داشت.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/22/%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d8%a8%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.