تغيير شكل وينـدوز 10 به ويندوز 7

۳۸ بازديد

در بررسي تاريخچه نسخه‌هاي مختلف ويندوز، ويندوز 7 از محبوبيت زيادي ميان كاربران برخوردار است و باوجود انتشار نسخه‌هاي جديدتر همچون ويندوز 8، 8.1 و حتي ويندوز 10 همچنان كاربران بسياري علاقمند به استفاده از اين نسخه از ويندوز هستند. 

 

همان‌طور كه مي‌دانيد ظاهر كلاسيك ويندوز در نسخه‌هاي 8 و بالاتر دچار تغييرات بسياري شد و اين تغييرات براي بسياري از كاربران خوشايند نبود. با پايان يافتن پشتيباني از ويندوز 7 نيز بسياري از كاربران مجبور شدند ويندوز رايانه را به نسخه 10 ارتقا دهند، اما همچنان به دنبال راه و روشي براي تغيير رابط كاربري ويندوز به ويندوز 7 بوده و هستند!

 

همين تمايل كاربران به ويندوز 7 موجب شده تا توسعه‌دهندگان ابزارهاي مختلفي را براي تغيير ظاهر مدرن ويندوز به ظاهر كلاسيك آن در ويندوز 7 طراحي كنند كه يكي از معروف‌ترين اين ابزارها Classic Shell نام دارد. به كمك اين ابزار و اجراي چند ترفند مي‌توانيد ويندوز 10 را بدون هيچ مشكلي همچون ويندوز 7 تغيير شكل دهيد.

 

به لينك زير مراجعه كرده و آخرين نسخه Classic Shell را دانلود و نصب كنيد:

 http://www.classicshell.net/downloads/

 

نكته: اگر خيلي به ويندوز 7 علاقه داريد مي‌توانيد در طول فرايند نصب گزينه‌هاي classic explorer و classic IE را نيز فعال كنيد تا ويندوز اكسپلورر و مرورگر اينترنت اكسپلورر نيز براي شما نصب شوند. (استفاده از اين ابزارها توصيه نمي‌شود)

پس از نصب برنامه روي گوي ويندوز، كليك راست ماوس را فشار داده و گزينه settings را انتخاب كنيد.

 

در پنجره به‌نمايش درآمده علامت چك‌مارك گزينه Show all settings را فعال كرده و از فهرست حالت‌هاي نمايش منوي استارت، گزينه Windows 7 style را انتخاب كنيد. در پايان نيز علامت چك‌مارك گزينه Replace Start button را فعال كنيد.

از تب‌هاي بالاي صفحه، گزينه Skin را فعال كرده و در ادامه از منوي بازشدني در اين بخش، گزينه Windows Aero را فعال كنيد.

 

اكنون مي‌توانيد گزينه‌هاي مختلفي را فعال يا غيرفعال كنيد. در اين بخش كافيست گزينه Show user picture را فعال كنيد.

به تب Start Button مراجعه كرده و روي Custom button كليك كنيد. سپس با كليك روي Button image تصوير دلخواهتان را براي گوي استارت انتخاب كنيد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/deformation-windows10-windows.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.