اولين تاكسي اينترنتي ايران در ۵ سالگي: اسنپ يك ميليارد سفر را پشت سر گذاشت

۶۹ بازديد

اسنپ كه به تازگي پنجمين سال فعاليت خود را جشن گرفته، آمارهاي جديدي را منتشر كرده كه رشد اين كسب‌وكار اينترنتي در ۵ سال اخير را حكايت مي‌كنند؛ رشدي كه حاكي از انجام يك ميليارد سفر و ثبت نام ۲ ميليون راننده در گذر ۵ سال است.

يك ميليارد سفر؛ ۲ ميليون راننده

اسنپ در گزارشي كه براي رسانه‌ها ارسال كرده خبر مي‌دهد كه اكنون از طريق اين پلتفرم يك ميليارد سفر انجام شده است: «روزهاي اول همه چيز مبهم بود؛ قدم‌ها آهسته برداشته مي‌شد و فضا پر از ابهام بود. تا اينكه اولين سفرهاي آزمايشي به خوبي انجام شد. حالا ديگر ماجراي راه‌اندازي تاكسي اينترنتي در ايران از رويا فاصله گرفته و تبديل به يك احتمال شده بود؛ احتمالي كه البته بيشتر بعيد بود تا قريب. هنوز مشخص نبود كه مردم از تاكسي‌هاي اينترنتي استقبال مي‌كنند يا نه. شايد باورش سخت باشد اما از آن روزها فقط ۵سال مي‌گذرد و فاصله صفر تا يك ميليارد تنها در ۵ سال طي شده است. اسنپ در اين ۵ سال يك ميليارد سفر داشته است.»

آمار مهم ديگري كه در گزارش اسنپ به چشم مي‌خورد، ثبت نام ۲ ميليون راننده در اين تاكسي اينترنتي است. اين گزارش حكايت از آن دارد كه اسنپ با ۱۰ راننده كارش را آغاز كرده و امروز در ۵ سالگي، ۲ ميليون راننده در اين پلتفرم ثبت نام كرده‌اند و ۷۰۰ هزار راننده نيز به شكل فعال در آن حضور دارند.

اسنپ مي‌گويد كه پرسفرترين راننده‌اش، با ۲۵ هزار و ۲۱۲ سفر، ركورد بيشترين تعداد سفر را ازآن خود كرده است: «اين تعداد سفر را اگر تقسيم بر تعداد روزهاي ۵ سال كنيم، عدد به‌دست‌آمده شگفت‌انگيز خواهد بود. بر اساس ضرب و تقسيم ما، اين راننده در طول ۵سال گذشته به طور ميانگين ۱۳ سفر در هر روز انجام داده است.»

۳۰ ميليون مسافر

اسنپ مي‌گويد اكنون در ۵ سالگي ۳۰ ميليون مسافر دارد؛ عددي كه در مقايسه با سال گذشته رشدي ۵۰ درصدي داشته است.

از سوي ديگر به گفته اسنپ، مسافري كه بيشترين سفر را داشته شخصي بوده كه تاكنون ۴ هزار و ۲۲۵ سفر با اسنپ داشته است. روابط عمومي اسنپ در همين رابطه مي‌گويد: «سال گذشته آذرماه، يك معلم موسيقي به عنوان پُرسفرترين مسافر اسنپ معرفي شد. اين مسافر ۲هزار و ۶۵۶سفر با اسنپ انجام داده بود. جالب اينكه در عرض يكسال اين آمار تقريبا ۲برابر شده است.»

بر اساس آماري كه اسنپ منتشر كرده، كاربران اين تاكسي اينترنتي در مجموع ۳۶۵ ميليون و ۹۰۵ هزار و ۱۲۴ ساعت را در اين تاكسي آنلاين سپري كرده‌اند. به بيان ديگر در مجموع ۴۱ هزار و ۷۷۰ سال در اسنپ سپري شده است.

همچنين در اين ۵ سال، ۸ ميليارد و ۲۴۶ ميليون و ۴۲ هزار و ۷۵۰ كيلومتر با اسنپ طي شده است: «اين رقم معادل بيش از ۱۰هزار و ۶۰۰ بار رفت‌وبرگشت به كره ماه است.»

 

منبع:

 

https://digiato.com/article/2019/12/17/اسنپ-در-۵-سالگي-يك-ميليارد-سفر/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.