روش هاي افزايش فروش اينترنتي

۴۳ بازديد

فرقي نميكند بيزينس شما كبير باشد يا حقير . تمامي ميخواهيم بدانيم چطور فروش فروشگاه اينترنتي خود را متحول كنيم؟ موثر ترين تكنيك جذب مشتري براي فروشگاه اينترني چيست؟ براي افزايش فروش محصولات در فروشگاه اينترنتي خويش چه گذرگاه هايي قبل روي ماست و كدام يك كارايي اكثريت دارد؟
آمازون باشيد يا يك فروشگاه اينترنتي سيسموني فرقي ندارد. فروش فروش است و براي همه شيرين. اين قصد كل فروشگاه هاي اينترنتي ست.  و ما كوشش ميكنيم در اين مقاله مهمترين تجربيات خود را با شما در ميان بگذاريم.

يك فروشگاه اينترنتي اگر برند باشد فروش به مراتب بيشتري خواهد داشت
در حالي كه 40 درصد تراكنش‎هاي مالي سال 2018 در برگزيدن فروش هاي اينترنتي محصولات بوده، چرا شما از اين بازار پر جنب و جوش بي‎بهره بمانيد؟ افزايش فروش، همش دغدغه تعداد زيادي از شاغلان در بازار شغل بوده است. هرچند اين روزها شكل و شمايل فروش كمي تغيير كرده و سنجيدگي به سطح اينترنت مفتوح شده است ولي دغدغه، همان دغدغه است.
روش هاي حفظ مشتريان باستاني و تكنيك هاي جذب مشتري جديدجذب مشتريان جديد، حفظ مشتريان قديميهمه فروشندگان موفق بايد يك ريشه-بن-بيخ مهم و كليدي را به خاطر داشته باشند:
جذب مشتريان جديد، پر خرج تر و مشكل تر از نگه داشتن مشتريان قديم است!
اگر به ريشه-بن-بيخ بالا اعتقاد داشته باشيد، مي‎دانيد كه افزايش فروش، نياز به مشتريان جديد دارد و متقاعد كردن مشتريان جديد و باهوش عصر حاضر، يك راهبرد قوي و بي نقص ميطلبد. شما مطمئنا رقباي جدي در زمينه كسب و كار خود داريد. بايد چيزي فراتر از آنها داشته باشيد تا گوگل  و مشتري براي ديدن شما و سرانجام خريد از شما متقاعد شوند.
البته احتمالاً بد نباشد اگر بگوييم فرآيند جذب مشتري هاي جديد، در كناره نگهداري از مشتري هاي قديم ميسر ميشود. به راستي بايد هم خدارو نگه داريد هم خرما!شكي نيست كه نگهداري از مشتريان قديم هم ناچيز هزينه و هم ناچيز دردسر است ولي تمركز روي آنها، هرگز شما را به موفقيت نميرساند.
شما براي افزايش فروش نياز به جذب مشتري هاي جديدي داريد كه به فهرست مشتريان قديمي‎تان اضافه شوند.
البته مشتريان قديم چنانچه از سايت فروشگاهي شما راضي باشند، شما را به دوستان و آشنايان خود شناسايي كرده و بهره خود را در افزايش فروش و موفقيت سايت شما ايفا مي‎كنند، اما اگر از من مي‎شنويد به همين قانع نباشيد.
براي شروع، تعدادي سوال داريم كه بايد جواب دهيد :
آيا براي راضي نگه داشتن مشتريان قديم و جذب مشتريان جديد استراتژيك طراحي كرده ايد؟ اصلا به اين موضوع توجه داشته ايد؟تا اكنون وضعيت سايتتان را تحليل كرده ايد؟چندبار نقشه گرمايشي سايت خويش را مورد بررسي پيمان ديتا ايد؟چندبار براي كشف علايق كاربران سايت حود، كندوكاو كرده ايد؟اعتقادي به نتايج نظرسنجي در سايت خويش داريد؟تا به حال احصاء بازديد سايت را تحليل كرده ايد؟اگر با پذيرش سوالات بالا غريبه بوديد، بهتر است براي مديريت وبسايت فروشگاهي خويش كمي بازنگري كنيد. چه بسا لازم است از مدير ديگري براي فروشگاه اينترنتي خود بهره ببريد. يك مدير كامياب بايد توانايي فوقاني در تجزيه و تحليل بازخوردهاي به جا باقيمانده از بيننده را دارا باشد. كشف و بررسي اين المان‎ها، راه كاميابي را براي شما صاف خواهد كرد.
به بازبيني مي‎فهميد كه دشوار سايت شما از صفحه اصلي و بخش بندي محصولات است يا هدر، ارسال مرسولات، صفحات محصول يا بخش حساب كاربري هر فرد! بررسي بازخوردهاي مشتريان كهنه برگ برنده شما براي كشف ايرادات و كاستي ها سايت فروشگاهي شماست.
وقتي مخاطبي براي نخستين بار وارد سايت شما مي‎شود، به جز يك بازديدكننده معمولي نقش ديگري ندارد. اما اين شماييد كه تعيين مي‎كنيد بازديد كننده باقي بماند يا به مشتري شما تبديل شود.
در اين مقاله تمام ترفندهايي كه باعث بازگشت بيننده به سايت فروشگاهي شما مي‎شود را رسيدگي مي‎كنيم:
روش هاي افزايش فروش يك سايت اينترنتي13 شيوه مهم در افزايش فروش فروشگاه اينترنتي1-فرآيند خريد هفت خوان رستم نكنيدهدف اصلي از راه‎اندازي يك وبسايت فروشگاهي آنلاين چيست؟ اصلا چرا پروسه فروش راه به اينترنت باز كرده است ؟ پاسخ خيلي ساده است! براي افزايش آساني در فرآيند خريد و فروش. متاسفانه برخي از فروشگاه هاي اينترنتي اين مسير سر و منتهي مي روند. هرچه اغلب كوشش ميكنند گزينه ها يفروشگاه را افزايش دهند و خيلي از مشتريان قبل از تكميل خريد در پيچ و خم فروشگاه اينترنتي گم ميشوند.
با اين توصيف، شكي نيست كه  «سهولت» بنياد اصلي يك سايت فروشگاهي است، چرا پروسه خريد اينترنتي را تا جاي شدني براي كاربر ساده نكنيم؟ ممكن است سايت شما يك سايت معتبر و از لحاظ فني، ناب و بي نقص باشد اما اگر فرآيند خريد پيچيده و گمراه‎كننده طراحي شده باشد به مرور باعث كاهش مشتري هاي شما خواهد شد. اگر نميدانيد فرآيند خريد سايت شما از نگاه بيننده چگونه است، بهتر است راهي براي گرفتن بازخورد از مشتريان بيابيد و  بازخوردهايي مرتبط را پايين خرده بين پيمان دهيد.
راه هاي ساده كردن فرايند خريدهمه كسان براي سهولت در سفارش اجناس و خدمات به فروشگاه هاي اينترنتي روي مي آورند كه اين سهولت شامل فاكتورهاي زير است :
تاكيد روي دسته‎هاي پرطرفدار و پرفروش سايت فروشگاهي موردنظردر نظر اخذ توصيه محصولات مرتبط و مكمل براي هر فرآورده در صفحات گوناگون (صفحه فرآورده ، صفحه سبد خريد، صفحه تسويه حساب )در دسترس قراردادن سبد خريدتوجه ويژه به اصل سهولت در صفحه پرداخت و حذف موارد اضافيبا توجه به مشتري او را عاشق خويش كنيد و دوباره به سايت برگردانيد2- تكنيك افزايش فروش به طريق گرگ وال استريتآيا فيلم «گرگ وال استريت» را ديده ايد؟ اگر اين شاهكار سينماي عالم را مشاهده كرده باشيد، ميدانيد كه نبايد يك فروش، سرانجام تعامل شما با يك مشتري باشد. به هر طريقي كه ميتوانيد، اين معامله را طولاني كنيد.
مشتريان، عاشق پروا و احترام از سوي فروشنده هستند، چرا آنها را عاشق نمي‎كنيد؟
جمله بالا، يگانه از ديالوگ هاي جوردن بلفورت در فيلم گرگ وال استريت است. وقتي خريدار خويش را در مركز پروا فروشنده پيدا كند، بازهم به شما مراجعه كرده و كم‎كم مشتري وفادار شما خواهد بود. البته اين مسئله در سايت‎هاي فروشگاهي كمي متفاوت است.
يكي از طريق هاي نمايش داشتن توجه به مشتري در يك فروشگاه اينترنتي، ميتواند از طريق حمايت خوب و طراحي پنل كاربري بي همانند پياده‎سازي شود.
اما چگونه؟
بعد از سپريدن فرآيند ارسال محصول، با مشتري تماس بگيريد و در مورد كيفيت محصول و خدمات سايتتان از او نظرخواهي كنيد. به او اطمينان دهيد كه نظرش مهم و تاثيرگذار است. البته اين نظرخواهي به روش‎هاي ديگر از دسته ارسال پيامك يا ارسال پيام به پنل كاربري مشتري هم ميتواند باشد. وانگهي ايميل هم ميتواند براي اين مظور بخوبي عمل كند.
احتمالا تجربه خريد از ديجيكالا و يا فروشگاه هاي اينترنتي معتبر را داشته ايد. ديديد كه براحتي رهايتان نميكنند. احتملا از اين پيگيري آنها لذت اسير ايد. چرا همين كار با مشتريان خويش نمي كنيد؟
3- امكان نگريستن چگونگي سفارش در پنل كاربريچون خريد به صورتي غيرحضوري و اينترنتي است، علت نمي‎شود كه مخاطب لغايت رسيدن مرسوله، از وضعيت سفارش خود بي تازه باشد. علاوه بر اين، شگوگل آناليتيك اثر مي‎دهد بيشتر خريداران اينترنتي براي آگاهي از وضعيت سفارش خويش به پنل كاربري رجوع مي‎كنند.
اگر بتوانيد تجربه خريد موفقي را براي كاربر رقم بزنيد، در اين ميدان رقابتي برنده ايد. بد نيست بدانيد در ضمن همين پيگيري سفارشات، ممكن است خريد بعدي هم رخ دهد. چه چيزي شيرين تر و بهتر از اين؟!
4- سخت مانع نباشيدلطفا در رويارويي با مشتريان خود، انعطاف پذير باشيد. اگر محصولات فيزيكي ميفروشيد (محصولاتي كه دانلودي نيستند) بهتر است راه چاره اي براي مشتريان حواس‎پرت يا سخت‎پسند در نظر بگيريد. يعني اگر خريدار در باره رنگ، تعداد، ابعاد و ساير خاصيت هاي فرآورده تغيير نظر داد، امكان ويرايش و تغيير را داشته باشد.با اين قابليت، خريدار با خيال راحت تري به خريد خويش مي‎پردازد و براي خريدهاي بعدي حتما شما را انتخاب خواهد كرد. اين يعني، يك تكنيك افزايش فروش سايت فروشگاهي براي شما!
نقش و اهميت پشتيباني در افزايش فروش فروشكاه اينترنتي5- پشتيباني، حمايت و بازهم پشتيبانيخريد غيرحضوري، دردسرهاي ويژه خودش را دارد. در اين گونه خريد، مشتري دسترسي كامل به فروشنده را ندارد و برخي مواقع سوال‎هايش بي پذيرش ميماند؛ سوال هايي در مورد نوع گارانتي، راهنماي راه‎اندازي، نصب و حفاظت بنيادي از فرآورده و…اگر فروشگاه اينترنتي شما جزو فروشگاه هايي باشد كه خريدار براي دستسي به سوالات خود همواره به دسته پشتيباني سايت دسترسي داشته باشند، با گمان راحت تري از شما خريد كرده و با گمان خيلي راحت تر مجددا به شما مراجعه خواهند كرد.
بخش پشتيباني بايد دسترسي ساده اي داشته باشد و به دغدغه هاي مخاطب پاسخ روشن، مفيد و محترمانه دهد. اگر توانايي و حوصله اينكار را نداريد از افرادي كه روابط عمومي بهتري دارند براي اين بخش بهره ببريد.
خبررساني در ارتباط با محصولات جديد مايه افزايش فروش فروشگاه خواهد شد6- خبررساني از محصولات جديدجلب اعتماد مشتريان در سايت هاي فروشگاهي، دستور جواهر كميابي را دارد كه مي‎تواند كاميابي شما را تضمين كند. وقتي مشتري از خدمات سايت شما راضي باشد، همواره راغب است محصولات جديد شما را تعقيب كند.با دانش به همين نكته است كه بسياري از سايت هاي فروشگاهي موفق، از ايميل ماركتينگ بهره‌گيري ميكنند لغايت مشتريان قديم خود را مكلف به خريد مجدد نمايند. سعي كنيد مشتريان قبلي خويش را از وجود فرآورده جديد به طريق هاي گوناگون باخبر كنيد. حتي ميتوانيد بازديد كنندگان را متقاعد كنيد كه ايميل خويش را براي معرفي محصولات جديد ، در فروشگاه شما ثبت كنند.
شايد ساده به نظر برسد ولي همين تكنيك به ظاهر ساده، آمار فروش شما را به چهره نمايي بالا ميبرد.
نظرسنجي از مشتري ميتواند نقش موثري در افزايش فروش شما داشته باشد7- معجزه نظرسنجي از مشتري بعد از خريدزمان نظرسنجي را به وقتي موكول كنيد كه مدتي از تكميل پروسه خريد ماضي باشد الي مشتري بتواند عقيده مفيدي در باره محصول ارائه داد. دو حالت دارد؛ يا از خريد فرآورده رضايت كامل دارد يا خوشنودي كامل ندارد و معتقد است به فرآورده انتقادي وارد است.
اگر از فرآورده و خدمات شما خوشنودي داشت، به منظور جلب اعتماد ساير خريداران، اين نظر را منتشر كنيد ولي اگر خوشنود نبود، به انتقادات او پروا اخص داشته باشيد و كاستي ها شغل خويش برطرف كنيد.
اگر نتيجه انتقادها را به گوش او برسانيد كه روشنايي علي نور است. با اين پيشه حس ارزشمندي را به مشتري خود القا مي‎كنيد تا عليرغم عدم رضايت، بازهم به شما رجوع كند. با اينكار خويش را براي مشتري شيرين كرده ايد ! و مزه خريد از شما در ذهن او تا مدتها باقي خواهد ماند و ميتواند مشابه بازاريابي براي شما تبليغات كند.
8-افزايش فروش با فعال‎سازي پيش سفارشگاهي اوقات شدني است انتها كشيدن موجودي انبار براي يك محصول، مايه از دست دادن مشتري شما شود ولي با فعال كردن قابليتي به نام پيش سفارش، ورق به كلي برميگردد و نتيجه به سود شما تمام خواهد شد.در اين صورت ميتوانيد مشتري خويش را از راه پيامك يا ايميل از موجودي فرآورده باره عقيده مطلع سازيد. اين قابليت به شما كمك ميكند كه مشتري به نما از دست رفته خويش را بازيابي كنيد . فروش خويش را افزايش دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.